رئیس اتحادیه مشاوران‌املاك از گسترش دامنه كاهش‌قیمت در بازار مسكن خبر

اجاره‌بهای مسكن 10درصد كاهش یافت

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به اینكه ابعاد روند كاهشی قیمت‌ها در بازار مسكن از حوزه خرید و فروش آپارتمان به حوزه اجاره‌نشین‌ها نیز نفوذ كرده است، اعلام كرد: بررسی‌های آماری و میدانی در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اكنون متوسط اجاره‌بهای مسكن در پایتخت دست‌كم 10درصد نسبت به نیمه‌اول امسال افت كرده است.

کد مطلب: ۱۸۶۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حسام عقبایی از كاهش 10درصدی اجاره‌بهای واحدمسكونی در تهران طی پاییز و زمستان سال جاری خبر داد.

عقبایی گفت: هم اکنون بازار اجاره مسكن هم به لحاظ نرخ‌ها و هم از نظر حجم معاملات در حالت ثبات‌نسبی قرار گرفته و جو ملتهب و متراكم ماه‌های اخیر را ندارد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاك تهران با بیان اینکه کاهش قیمت مسکن در بخش خرید و فروش یکی از عوامل کاهش اجاره‌بها در سال جاری بوده است، خاطرنشان کرد: معمولاً همه ساله بازار اجاره در پاییز و زمستان با ثبات قیمتی و کاهش حجم معاملات همراه می شود و در این بازار هر چه به سمت عید نوروز و آغاز سال جدید پیش می رویم، تحركات ضعیف‌تر هم می شود.
عقبایی ادامه داد: از آنجا که مستاجران در آستانه سال جدید تمایلی به جا به جایی ندارند نقل و انتقالات در بازار اجاره به بعد از اردیبهشت ماه موکول می شود و معمولا از تیرماه شدت می گیرد.
وی افزود: به طور قطع تا پایان بهار 93 ثبات اجاره بها باقی خواهد ماند و مشاوران‌املاك و موجران و البته مستاجران شاهد افزایش نرخ‌ها در این بخش نخواهند بود.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تصریح کرد: باید منتظر ماند و دید که سیاست‌های دولت در بخش مسکن در سال 93 به چه سمت و سویی هدایت خواهد شد اما آنچه از هم اکنون برای اجاره بها در سال جاری قابل پیش بینی است اینکه رشد اجاره بها در ادامه سال 93 کمتر از رقم تورم خواهد بود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاك تهران ادامه داد: هر چند در حال حاضر با کاهش اجاره بها مستاجران زیادی در بازار اجاره به دنبال مسکن نیستند و تقاضا در این فصل معمولا از عرضه واحدهای مسکونی اجاره‌ای کمتر است اما این کاهش نرخ، در ثبات اجاره بها طی ماه های آینده و همچنین تقاضای موجود در بازار اجاره بی تاثیر هم نیست.
عقبایی گفت: هم اکنون عرضه واحدهای استیجاری به طور عام بیش از تقاضای موثر در این بازار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار