مصرف بی رویه مکمل های غذایی عوارض دارد

خبرگزاری پانا: مدیر انجمن داروسازان استان زنجان گفت: مصرف بی رویه مکمل های غذایی با عوارض جانبی متعددی همراه است

کد مطلب: ۱۸۵۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، دکتر مصطفی سروش نصب نیا با بیان این مطلب افزود: مصرف بی رویه و خودسرانه انواع مکمل های غذایی اثرات سوء و نامطلوبی دارد و گروههای مختلف سنی باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند .

وی یادآورشد: مکمل های غذایی فرآورده هایی هستند که تزریقی نبوده و حاوی موادی است که به عنوان مکمل در رژیم غذایی افراد استفاده قرار می گیرد .

سروش نصب نیا افزود: مکمل های رژیم غذایی شامل ویتامین ها، مواد معدنی،داروهای گیاهی، اسید های آمینه، عصاره یا جایگزینی برای مواد غذایی است .

وی اظهار کرد: عموم مردم و مصرف کنندگان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که مکمل های غذایی جزو غذا محسوب می شود و به عنوان دارو مورد استفاده قرار نمی گیرد .

این دارو ساز گفت: معمولا داروها و انواع مکمل های عرضه شده در داروخانه ها پس از تایید سازمان غذا و دارو در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد .

وی یادآورشد: عرضه مکمل ها خارج از شبکه بهداشتی کشور غیر قانونی بوده و حتی ممکن است علاوه بر نداشتن اثرات مثبت عوارض متعددی داشته باشد .

مدیر انجمن داروسازان استان زنجان گفت: مصرف منطقی انواع داروها ، مکمل ها و دیگر اقلام دارویی از مسائل مهمی است و توجه عموم مردم نتایج مفیدی به دنبال دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار