تحقق ˈما می توانیمˈ در اراده جوانان ایرانی- علی حیدری

خبرگزاری پانا: باور جوان ها به اینکه می توانند کاری انجام داده و تاثیر گذار در معادلات کشور باشند، با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه ˈباید باور کنیم که می توانیمˈ آغاز شد و این سرآغازی برای رشد علمی و جنبش نرم افزاری در نظام اسلامی بود

کد مطلب: ۱۸۴۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، این رشد علمی و نرم افزاری در ایران پس از انقلاب اسلامی آنچنان سریع و قابل توجه بود که طی سالهای کوتاهی توجه تمامی مراکز علمی جهان، دانشمندان و کشورهای صاحب علم را متوجه خود کرده و تعجب آنان را به دنبال داشت .

در تمامی سالهای پس از انقلاب اسلامی گوش تمامی جوانان و دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس و سالهای پس از آن به فرامین امام راحل و منویات رهبر فرزانه انقلاب بود تا به این طریق مسیر حرکت و پیشتازی خود در عرصه علوم را از این سخنان دریابند .

تا جایی که رهبر فرزانه انقلاب فرمان جنبش نرم افزاری و دست یابی به قله های رفیع علم و دانش در منطقه را می دهد، نخبگان و جوانان ایرانی بلافاصله همت و هوش سرشار خود را به کار بسته و در مدت زمان کوتاهی به چنان یافته های علمی و پژوهشی دست می یابند که شگفتی ساز عرصه های علمی جهانی می شوند .

ایرانی که تا پیروزی انقلاب اسلامی توان تولید کوچکترین نیازمندی های خود را نداشت، به فناوری ساخت موشک، هواپیما و فناوری هسته ای و تکنولوژی نانو دست می یابد و با سرعت بسیار چشم گیری یافته های علمی خود را همردیف با آخرین ابداعات و اکتشافات جهانی قرار می دهد .

رشد و پیشرفت دانشمندان ایرانی برای دشمنان این نظام غیر قابل تحمل بوده و در هر شرایط و عرصه ای با بهره گیری از هر امکانی برای سرکوب و منزوی ساختن آن اقدام می کند .

دانشجویان و دانشمندان ایرانی در تمامی صحنه ها حضور داشته و حتی علم و اراده خود را با حضور در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی در پیشبرد برنامه ها و اهداق نظام اسلامی به کار بسته و درس جنگ با جوانان را به پای دانشگاه ها معتبر جهان کشاندند و ثابت کردند در هر زمان که اراده کنند، قطعا می توانند راهبردهای اساسی برای پیشبرد برنامه ها و کارها پیدا کنند .

اما همین خودباوری و اراده جوانان ایرانی آنچنان برای دشمنان نظام اسلامی سخت و غیر قابل تحمل است، که با کوتاه فکری خود می اندیشد می توان این اراده و دانش را نابود کند، این در حالی است که این جوانان طی 36 سال گذشته ثابت کرده اند، پس از شهادت هر دانشمند و دانشجویی هزاران پژوهشگران و نخبه برای ادامه راه آنها پرچم علم و ایمان را در دست گرفته و با اراده ای ده چندان به پیش رفته اند .

امروز به آسانی با مشاهده پیشرفت های حاصل از تحقیقات و پژوهش های جهان می توان اقرار کرد نهضت علمی در ایران محقق و فرمان رهبری و امام راحل مبنی بر ˈ ما می توانیم ˈ محقق شده است .

البته نباید از تلاش دشمنان برای نا امید سازی جوانان و انکار پیشرفت های عظیم ملت ایران چشم پوشید و همواره به خاطر داشت همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند ˈ جوان های ما اثبات کردند که می توانند خودشان عمل بکنند و شما مطمئن باشید که در درازمدت، شما همه کار می توانید بکنید همانطوری که با شجاعت، ابرقدرت ها را خارج کردید، با شجاعت در فرهنگ خودتان کار بکنید و در کارهای خودتان، خودتان عمل بکنید و اتکای خودتان را هر روز به خارج کم بکنید و یک وقتی برسد که هیچ اتکا به خارج، ما نداشته باشیم و همه چیز را خودمان تهیه کنیم ˈ .

امروز هیچ نظریه پرداز ی در جهان نیست که به تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر سایر کشورهای جهان شک داشته و نقش آن در شکل گیری انقلاب کشورهای اسلامی را انکار کند .

ایران 36 سال پیش، امروز به جایگاهی در جهان دست یافته که باور آن برای بسیاری از سردمداران قدرت و ثروت جهان سخت و مشکل بوده و این سرعت رشد و اقتدار هراسی بیش از گذشته بر دل آنان می اندازد .

امروز رشد و پیشرفت نظام اسلامی منحصر در بخش علمی نبوده و می توان به جایگاه سیاسی آن در تاثیر گذاری در معادلات جهانی و نقش بر آب سازی توطئه ها و جهان خواری های استکبار و صهیونیسم جهانی اشاره کرد .

امروز با تدابیر دولت تدبیر و امید جهان نگرش خود به ایران را تغییر داده و در معادلات سیاسی خود جایگاه ویژه ای برای تصمیمات و واکنش های نظام اسلامی قرار داده است .

البته نباید منکر هزینه های گزافی شد که نظام اسلامی طی این سالهای برای بی نتیجه گذاشتن توطئه های دشمنان پرداخته شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار