با خطرات مصرف زیاد نان تافتون اشنا شویم

خبرگزاری پانا: کارشناش تغذیه دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت : مصرف بالای نان تافتون در جیره غذایی شهروندان نیشابوری هشداری برای سلامت آنهاست.

کد مطلب: ۱۷۵۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، لیلا شورورزی در پایان هفته ملی بسیج آموزش همگانی برای تغذیه گفت: در یک عدد نان تافتون که 300 گرم وزن دارد 150 گرم آن روغن است (نیمی از آن) که معادل 900 کیلو کالری انرژی حاصل از روغن آن است و 600 کیلو کالری انرژی هیدرات کربن این غذاست یعنی در یکبار مصرف این تافتون بهمراه کمی پنیر یا ماست حدود 1800 تا 2000 کیلو کالری در یک وعده با چربی بسیار بالا به افراد می رسد.

شورورزی یادآوری کرد: مصرف تافتون هایی که به روش نیمه صنعتی در سطح شهر تولید وعرضه می شود توسط شهروندان ما روبه افزایش است و تبدیل شده است به یک عادت غذایی که متاسفانه با توجه به موارد ذکر شده سلامتی شهروندان را به مخاطره می اندازد.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی تاکید کرد: استفاده از نان های کامل و دارای سبوس بدون روغن و حاوی سبزیجات مانند انواع زیره، شوید، پیاز، سیب زمینی با رعایت مراحل تخمیر و حداقل نمک بهترین جایگزین برای تافتونهای چرب و ناسالمی می باشد که به وفور تولید، عرضه و در حال مصرف توسط مردم می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار