مردم برای پیشگیری از حریق احتمالی در جنگل های گیلان هوشیار باشند

خبرگزاری پانا: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مردم خواست با توجه به افزایش دما، برای پیشگیری از حریق احتمالی در جنگل های استان هوشیار باشند.

کد مطلب: ۱۷۴۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ˈرحمت الله رحمانیˈبیان کرد: جنگل های استان گیلان با مساحت 565 هزار هکتار، یکی از قدیمی ترین جنگل های جهان است و به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و برخورداری از بالاترین میزان بارندگی سالیانه در کشور، از جنگل های نمونه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال های اخیر شاهد تخریب جنگل و مراتع توسط عوامل انسانی هستیم که یکی از مهمترین آنها آتش سوزی است.

رحمانی ادامه داد: آتش سوزی در جنگل موجب از بین رفتن درختان، نهال ها و بذرهای جنگلی و مرتعی می شود و آسیب جدی به خاک های جنگل وارد می شود.

وی با اشاره به وزش بادهای گرم در گیلان بر اساس اعلام گزارش های هواشناسی تاکید کرد: این امر موجب کاهش شدید رطوبت نسبی محیط و خشک شدن لاشبرگ و خاک برگ های کف جنگل می شود و این امر خطر حریق را در مناطق جنگلی تشدید می کند.

وی از گردشگران در این ایام از سال در گیلان خواست تا از روشن کردن آتش پرهیز کنند و در صورت نیاز مبرم برای روشن کردن آتش به دور از تنه درختان اقدام شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تاکید کرد: در صورت مشاهده بروز آتش در صورت امکان با پاشاندن آب یا خاک و یا کوبیدن بیل و شاخه درختان آتش را خاموش کنند.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه حریق با شماره تلفن 6669745 تماس بگیرند و یاور همیشگی طبیعت بکر گیلان باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار