برگزاری ورک شاپ های معرق و منبت کاری در فرهنگسرای ولاء

خبرگزاری پانا:مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء از برگزاری کارگاه ها و ورک شاپ های آموزشی معرق و منبت کاری در فرهنگسرای ولاء خبر داد.

کد مطلب: ۱۷۱۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، سمیه مهدکیا مسئول وحد آموزش فرهنگسرای ولاء در خصوص منبت و معرق کاری ذکر کرد: منبت کاری یکی از قالب های هنری قدیمی است. در این قالب هنری، برای ساختن اشیا و مجسمه های زیبا، چوب را به طرزی هنرمندانه به شکل های مختلف در می آورند.

وی ادامه داد: منبت کاری، اشکال مختلفی دارد. این قالب ها از نظر ماهیت برش چوب و تکنیک هایی که به این منظور، مورد استفاده قرار می گیرند، با یکدیگر تفاوت دارند.

مهدکیا تاکید کرد: برای معرق کاری، وجود انواع چوب با تنوع رنگی ضرورت دارد و در انتخاب چوب باید مواردی چون استحکام و خشک بودن چوب و قابلیت اره شدن و رنده شدن را در نظر گرفت. هم چنین از صدف، عاج، فلزات در معرق استفاده می‌شود.

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء در خصوص ابزار کار های معرق و منبت کاری بیان کرد: اره دست ، اره چوب بر ، اره فلز ، پرس دستی (پیچ دستی) ، پیشکار ، تیزک ، چکش ، سوهان تخت ، سوهان چوب ساب ، کمان اره ، رنده دستی، سنگ نفت ، گازانبر ، لیسه ، ماشین پرداخت ، مته دستی ، میخ از ابزار کار معرق و منبت کاری است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره ها ذکر کرد: این دوره ها به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی و در جهت افزایش مهارت شهروندان شهرری یک شنبه ها ساعت 14 الی 15:30 در فرهنگسرای ولاء واقع در در میدان نماز برگزار می شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 33764985 تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار