یک کارشناس روان‌شناسی تاکید کرد:

روش صحیح مطالعه، مانع استفاده از داروهای شیمیایی در ایام امتحانات

خبرگزاری پانا: یک کارشناس روان‌شناسی گفت: خانواده‌ها و مسوولان آموزشی روش صحیح مطالعه را به دانش‌آموزان آموزش دهند تا افراد از همان سال‌های ابتدایی شروع به تحصیل در مدارس، این روش‌ها را به كار گیرند تا برای كسب نمره مجبور نباشند از داروهای شیمیایی كه عوارض متعددی را در پی دارد، استفاده كنند

کد مطلب: ۱۶۸۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، "لیلا حسنلو" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: بی‌توجهی نسبت به مطالعه در طول ترم و فشار روانی خانواده‌ها و همچنین سیستم آموزشی نمره محور در برخی موارد باعث می‌شود تا نوجوانان و جوانان در ایام امتحان دست به استفاده از برخی داروهای محرک ببرند تا تمرکز خود را برای یادگیری ارتقا دهند.

وی تصریح‌کرد: این عمل شاید تاثیرات محدود و مقطعی داشته باشند، اما متخصصان بارها عنوان کرده‌اند که وابستگی به این مواد باعث اعتیاد شده و آینده افراد را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس روان‌شناسی با تاکید بر توجه خانواده‌ها و حمایت روحی و روانی از دانش‌اموزان و دانشجویان در ایام امتحانات، گفت: در این روزها پدر و مادرها نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای برای ایجاد فضایی آرام جهت مطالعه دانش‌آموزان و دانشجویان دارند و باید اذعان کرد که فردی اگر در طول ترم به درس توجه چندانی نداشته، پس در فرصت کوتاه از وی نمی‌توان انتظار نمره بالایی را داشت و خانواده‌ها باید این انتظار را از فرزند درس‌نخوان خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: در این شرایط باید سعی خانواده بر این باشد تا دانش‌آموزی که در طول ترم تنبلی کرده است با دقت نکته‌های درسی را مطالعه و برای نمره قابل قبول تلاش کند و این افراد را نباید تحت‌فشار قرار داد تا معدل بالایی را کسب کنند.

حسنلو، فشار خانواده و نمره‌محور بودن سیستم آموزشی را بار روانی مضاعفی برای دانش‌آموزان و دانشجویان عنوان کرد که در برخی موارد منجر به اتخاذ تصمیمات نابخردانه از سوی افراد می‌شود که سلامت و آینده آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد در ایام امتحانات مواظب استراحت فرزندان خود بوده و اگر مشاهده کردند که بیش از حد معمول بیدار هستند قطعاً دلیل این کار را پرس و جو کنند و نگذارند که به دست آوردن نمره بالا، سلامت نوجوانان و جوانان‌شان را به خطر بیندازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار