مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری پانا: مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی صبح امروز با حضور نماینده عالی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان استانی در سالن گلشن شهرستان بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۶۷۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش توجه به وحدت و انسجام نیروها می باشد، بیان کرد: معلمان شاه کلید اصلی حرکت های آموزش و پرورش هستند.

محمد وحیدی آموزش و پرورش را سرمایه دار ترین دستگاه ها دانست و افزود: این سرمایه عظیم مورد هجوم قرار گرفته است وتمامی تهاجم ها به سوی این سرمایه عظیم است چراکه تهاجمات برای تعلیم و تربیت طراحی شده اند تا بر این دستگاه آفت زنند.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش باید به سمت اجرای سند تحول بنیادین رود،اذعان داشت: سند تحول بنیادین سندی شفا بخش است و اجرای آن برای تمامی دستگا های اجرایی الزامی است.

وحیدی ،معلمان را مهم ترین عنصر و یک جریان مهم فرهنگی تلقی کرد و یادآور شد: معلمان باز نشست نمی شوند و در زمان بازنشستگی نیز در مقابل دانش آموزان خود هنوز معلم هستند و باقی می مانند.

وی اقدامات خود را در زمان 4سال مدیریتی اداره کل آموزش و پرورش ،تالیف کتاب برنامه در استان عنوان کرد و گفت: بایستی برنامه محور باشیم و باید براساس شاخص ها، ظرفیت ها را ببینیم و شورای آموزش و پرورش یک ظرفیت بی بدیل است که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

وحیدی بازدید از بیش از یک هزار مدرسه در مناطق دور افتاده روستایی استان و ارتقاء مدارس نمونه دولتی استان را از 6مدرسه به 18مدرسه از دیگر اقدامات خود ذکر کرد.

گفتنی است دراینمراسم لوحتقدیر مدیرکل اسبق آموزش و پرورش محمد وحیدیو حکم انتصاب سید محمد لنگری به سمت مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی توسط نماینده عالی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان سنجش کشور اهدا گردید.

در ادامه سید محمدلنگری، مدیر کل جدیدآموزش و پرورش خراسان شمالی رسالت مهم فرهنگیان را به عنوان متولیان امرآموزش و پرورش ،رشد و شکوفایی استعدادهای فطری دانش آموزان دانست و گفت:فراهم کردن زمینه های علمی و فناوری، اقتصادی و حرفه ای، هنری و زیبایی شناختی از ارکان مهم آموزش و پرورش است.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی،از آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بزرگ فرهنگی و اجتماعی یاد کردو افزود: ارتقاء کارکرد آموزشی و فرهنگی و تربیتی و سبک زندگی جدید اسلامی و ایرانی را به دانش آموزان معرفی خواهد کرد.

وی جایگاه معلمان را یک جایگاه ویژه دانست و افزود: در عرصه اقتصادآموزش و پرورش باید بازنگری شود و دغدغه مسائل اقتصادی در سیستم آموزش و پرورش باید رفع گردد.

سید محمد لنگری مدرسه را پیکان سیاست های اجرایی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اگر به مدیران مدارس توجه شود بخش عمده ای از مشکلات رفع خواهد شدو احیای فرهنگ های بومی و سنتی استان بر عهده آموزش و پرورش است تا آنان را در مدارس زنده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار