سردار کمالی : انجام خدمت سربازی تحت هر عنوانی در خارج از کشور ممنوع است

خبرگزاری پانا:جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: انجام خدمت سربازی برای ایرانیان مشمول مقیم سایر کشورها ، در خارج از کشور تحت هر عنوانی از قبیل انجام پروژه ممنوع بوده و امکان پذیر نیست.

کد مطلب: ۱۶۴۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سردار سرتیپ پاسدار « موسی کمالی » گفت: ایرانیان خارج از کشور در خصوص انجام خدمت نظام وظیفه همانند سایر مشمولین داخل، تابع مقررات داخلی هستند و تفاوتی بین ایرانیان داخل و خارج از کشور در این زمینه وجود ندارد.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: پیش از این پیشنهادی به ستادکل نیروهای مسلح ارایه شده بود که ایرانیان مقیم خارج از کشور بتوانند خدمتشان را به نحوی در خارج از کشور انجام دهند و یا آن که این دوره را در قالب پروژه تحقیقاتی بگذرانند اما پس از انجام بررسی های لازم، این طرح رد شد.

وی اظهارداشت: ما همواره به شهروندان ایرانی اعلام کرده ایم که در خصوص موضوع خدمت سربازی مردم فقط به خبرهایی که از سوی ستادکل نیروهای مسلح و یا نظام وظیفه در این زمینه اعلام می شود توجه کنند و بقیه خبرهایی که از سوی برخی افراد و یا رسانه ها منتشر می شود فقط در حد نظریه و پیشنهاد است که اعتبار ندارد.

جانشین منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در ادامه با بیان این که ایرانیان مشمول خارج از کشور می توانند بدون توجه به وضعیت نظام وظیفه خود سالانه سه ماه به ایران سفر کنند، گفت: این موضوع فقط به ایرانیانی که حداقل سه سال در خارج از کشور حضور داشته باشند تعلق می گیرد و آنها می توانند سالی سه ماه و برای دوبار به کشور تردد کند.

سردار کمالی بادآور شد: این افراد باید پیش از عزیمت به کشور به سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه کرده گذرنامه خود را به مهری که تحت این عنوان برای ورود و خروج آنان درنظر گرفته شده است، ممهور کنند.

وی در خصوص فروش سربازی به ایرانیان خارج از کشور نیز گفت: موضوعو فروش سربازی به ایرانیان خارج از کشور از اول شهریور ماه امسال (1392 ) متوقف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار