رژیم غذایی مناسب از عوامل پیشگیری از سرطان سینه

سمینار دو روزه سرطان پستان در سالن دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۹۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دبیر برگزاری همایش گفت: سمینار سرطان پستان با هدف کاهش ابتلا به این سرطان در بانوان برگزار شد.

دکتر شیر یزدی با اشاره به ضرورت و اهمیت سرطان پستان در بانوان گفت: سرطان پستان جزو اولویت ملی و فعالیت آموزشی و پژوهشی کشور می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان یزد رتبه دوم را از نظر شیوع سرطان پستان در کشور دارد افزود: اكثر سمینار های گذشته درباره درمان سرطان بوده است اما این سمینار بر اقدامات پیشگیری و آموزش استوار بود.

دکتر شیر یزدی اظهار داشت: این سمینار دو روزه با ارائه سخنرانی در زمینه پیشگیری از سرطان پستان برگزار شد و کلیه متخصصین، پزشکان عمومی، پرستاران و ماماها گروه هدف این سمینار بودند.

این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به نقش مسولین سلامت استان و کشور در پیشگیری از سرطان تصریح كرد: برای پیشگیری از سرطان لازم است آحاد جامعه اطلاعات بیشتری داشته باشند.

وی با ارائه 9 توصیه به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه در زنان، گفت:‌ پرهیز از مصرف الکل، پرهیز از دخانیات و تنباکو، انجام فعالیت ورزشی حداقل به مدت نیم ساعت، پرهیز از اشعه و تابش مواد یونیزا، اولین زایمان حتما زیر سی سال، شیردهی حداقل به مدت 6 ماه، پرهیز از مصرف هورمون مخصوصا در زمان یائسگی، وزن مناسب (BMI کمتر از سی)، رژیم غذایی مناسب فاقد چربی سهم بسزایی در کاهش سرطان سینه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار