سازمان ملل: اشغال قدس و بلندی های جولان غیرقانونی است

خبرگزاری پانا: مجمع عمومی سازمان ملل با صدور دو قطعنامه اشغال قدس و بلندی های جولان را غیرقانونی اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۵۶۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، در این قطعنامه ها بر ضرورت تبعیت از قطعنامه های بین المللی تاکید شده است. تصویب این دو قطعنامه خشم نماینده اسرائیل را به دنبال داشت.

نزار عبود خبرنگار این شبکه در نیویورک در گزارشی در این باره گفت: اسرائیل بار دیگر با اتهامات بین المللی روبرو می شود. در دو قطعنامه های که مجمع عمومی سازمان ملل صادر کرده است بر غیرقانونی بودن اشغال قدس و به رسمیت نشناختن یهودی سازی آن و تغییر ویژگی های تاریخی آن تاکید شده است. این قطعنامه ها همچنین اشغال بلندی های جولان سوریه و انضمام آنها به اسرائیل را رد کرده اند. قطعنامه مربوط به قدس با یکصد و شصت و دو رای موافق، شش رای مخالف و هشت رای ممتنع به تصویب رسید. قطعنامه مربوط به جولان نیز با یکصد و دوازده رای موافق تصویب شد.

در ادامه گزارش آمده است: نماینده اسرائیل تصویب چنین قطعنامه هایی را به منزله تلف کردن وقت سازمان ملل و هدر دادن اموال آن دانست و سوریه و ایران را هدف حمله قرار داد و آنها را به حمایت از تروریسم متهم کرد. بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل نیز در واکنش به سخنان نماینده اسرائیل، پرسشی را درباره شمار شهروندان سوری که با حمایت اسرائیل کشته شده اند مطرح کرد.

الجعفری خطاب به نماینده اسرائیل گفت: وی نگفت که چه تعداد از این افراد به دست گروه های مسلح تروریستی تحت حمایت اسرائیل کشته شده اند.

خبرنگار ادامه داد: نماینده ایران نیز کشورهای حامی اسرائیل که زرادخانه هسته ای آن را نادیده می گیرند به تشویق اقدامات این رژیم در زمینه نقض حقوق بشر متهم کرد. نماینده فلسطین نیز حمله نماینده اسرائیل را به حمله افراد شکست خورده تشبیه کرد و آن را رفتاری اهانت آمیز علیه اعضای مجمع عمومی سازمان ملل دانست.

عبود در پایان گزارش خود گفت: شش کشور که آمریکا و کانادا در راس آنها قرار دارند با این دو قطعنامه مخالفت کردند و کاملا مشخص است که اتحادیه اروپا نیز از رای دادن به قطعنامه مربوط به جولان امتناع کرد. این اقدام به منزله تشویق اسرائیل به ادامه اشغال این مناطق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار