برگزاری پنجمین سوگواره عکس عاشورایی فارس

خبرگزاری پانا:مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس ازبرگزاری پنجمین سوگواره عکس عاشورایی استانی در فیروزآباد فارس خبرداد.

کد مطلب: ۱۵۲۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد و انجمن عکس ، در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و هنر اسلامی ، همچنین توسعه حماسه عاشورائی، ایثار وشهادت ، اقدام به برگزاری سوگواره استانی عکس عاشورائی در این شهرستان می نماید.
احمدهمتی ؛ مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس ؛ بااشاره به اینکه درراستای ارج نهادن به جایگاه هنرمندان عکاسی که با ثبت عکس های خود مراسم و آیین های ایام محرم وصفررا ماندگار می کنند ، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وانجمن عکس فیروزآباد؛ در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ و هنر اسلامی ، همچنین توسعه حماسه عاشورائی و ایثار وشهادت ، پنجمین سوگواره استانی عکس عاشورایی استان را میان تمامی عکاسانی که در این حوزه فعالیت دارند ، برگزار می کند .
همتی باتاکیدبراینکه ؛ تاریخ ثبت عکس ها باید مربوط به بعد از سال 1390 باشد و هر عکاس می تواند حداکثر با ده اثر در این سوگواره شرکت نمایند ، تصریح کرد: علاقمندان جهت شرکت در این رقابت می توانند ضمن مراجعه به اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای استان ، و یا پایگاه اطلاع رسانی fars.farhang.gov.ir ، نسبت به دریافت فرم فراخوان و مقررات اقدام نموده و آثار خود را در قالب لوح فشرده و طبق شرایط جشنواره ، حداکثر تا 13 آذرماه به نشانی فارس - فیروزآباد - بلوار امام حسین (ع) کوی قضات - جنب هنرستان خوارزمی - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد ارسال ویا با تلفن 07126225367 تماس حاصل نمایند .
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس ؛ یکی از قسمتهای پنجمین سوگواره عکس عاشورایی استانی را بخش آزاد اعلام داشت وگفت: در این بخش عکاسان می توانند عکسهایی که با موضوع عاشورا گرفته شده باشد را به دبیر خانه سوگواره ارسال کنند .
دبیر پنجمین سوگواره عکس عاشورایی استان فارس؛ بخش دیگری را ویژه آثار عکاسان شهرستان فیروزآباد دانست واظهارداشت: در این بخش صرفا عکاسان شهرستان فیروزآباد حق شرکت و ارسال اثر را دارا می باشند و اولویت با عکسهائی که در شهرستان فیروزآباد ثبت شده اند می باشد .
این مقام فرهنگی استان؛ به اهداف سوگواره اشاره کردوگفت : ارتقاء سطح فرهنگ و هنر اسلامی خصوصا حماسه عاشورائی ، بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت ؛ایجاد زمینه مناسب برای گسترش فرهنگ در آثار هنری و خصوصا آثار بصری وهمچنین مقوله هایی مانند: تشویق جامعه هنری و ترغیب هنرمندان عکاس برای پرداختن به موضوعات مرتبط با عاشورا ، فراهم کردن زمینه و بستر مناسب برای ارائه توانمندیها و کشف استعدادهای هم جهت با اهداف سوگواره و ایجاد و تقویت زمینه ارتباط و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان علاقمند به موضوع و رشته هنری یادشده ، ازاهم چشم اندازدرازمدت چنین جشنواره هایی می باشد.
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس ؛ با اعلام اینکه شرکت در این سوگواره برای همه هنرمندان عکاس آزاد است ؛ گفت: هر عکاس می تواند در هر بخش از سوگواره با حداکثر10 اثر شرکت نماید و سال ثبت عکس ها می بایست پس از سال 1390 باشد ، همچنین آثار ارسالی می بایست بر روی لوح فشرده و با فرمت TIF یا jpg و با عرض حداقل 20 سانتی متر و وضوح dpi 300 به همراه فرم تقاضای شرکت در سوگواره به آدرس دبیر خانه سوگواره ارسال شود .
وی یادآورشد: بایدبر روی لوح فشرده نام ونام خانوادگی و شماره تماس نوشته شود وعکسهای ارسالی بایستی مستند بوده و در آن ها از هرگونه دستکاری و یا حک و اصلاح که جنبه استنادی عکس را مخدوش نماید پرهیز شود .
همتی، ادامه داد: دبیر خانه سوگواره ، ارسال کننده اثر را صاحب اثر می شناسد ، اما در صورتی که خلاف آن ثابت شود ، تمامی امتیازات متعلقه باطل و اثر مزبور از نمایشگاه و امور انتشاراتی حذف خواهد شد و عواقب حقوقی آن نیز بر عهده ارسال کننده خواهد بود وآثار فاقد فرم شرکت در سوگواره و آثاری که پس از مهلت مقرر دریافت گردد به هیئت گزینش داوری سوگواره معرفی نخواهد شد .
وی با اشاره به اینکه برگزار کننده مجاز است با حفظ حقوق مادی و معنوی عکاس ، آثار منتخب را در امور نمایشگاهی ، انتشاراتی ، اطلاع رسانی و تبلیغاتی خود استفاده نماید ، افزود: ارسال اثر به منزله قبول مقررات سوگواره است و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده و تفسیر شرایط و مقررات به عهده دبیر خانه سوگواره خواهد بود وهمچنین اولویت با آثاری است که در سایر سوگواره یا جشنواره ها شرکت نکرده باشد .
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس ؛ جوایز آثار برتر سوگواره را طبق موارد ذیل اعلام داشت:
- لوح تقدیر و تندیس سوگواره همراه با مبلغ 3000000 ریال نفر اول
- لوح تقدیر و تندیس سوگواره همراه با مبلغ 2500000 ریال به نفر دوم
- لوح تقدیر و تندیس سوگواره ، همراه با مبلغ 2000000 ریال به نفر سوم
- لوح تقدیر و تندیس سوگواره ، همراه با مبلغ 1500000 ریال جایزه نفر اول بخش ویژه عکاسان شهرستان فیروزآباد.
- لوح تقدیر سوگواره همراه با مبلغ 1000000 ریال نفر دوم بخش ویژه عکاسان شهرستان فیروزآباد .
- لوح تقدیر سوگواره همراه با مبلغ 500000ریال نفر سوم بخش ویژه عکاسان شهرستان فیروزآباد.:
احمدهمتی درپایان آخرین مهلت دریافت آثار را 13 آذر ماه ، گزینش و داوری اولیه آثار ارسالی 16 آذر ماه ، داوری نهائی آثار ارسالی ، 19 آذر ماه ، برگزاری نمایشگاه آثار راه یافته به مرحله پایانی را 23 آذر ماه ومراسم اختتامیه سوگواره و اهداء جوایز ، را 30 آذر ماه1392 ؛ اعلام کرد.
گفتنی است ، آدرس دبیر خانه سوگواره : فارس - فیروزآباد - بلوار امام حسین (ع) کوی قضات - جنب هنرستان خوارزمی - اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد می باشد که تلفن تماس : 07126225367 نیزبرای راهنمایی بیشتردرنظرگرفته شده است.
فرم شرکت در دومین سوگواره استانی عکس عاشورائی
(شهرستان فیروزآباد )
کد عکس :□
نام :
نام خانوادگی :
نام پدر :
شماره شناسنامه :
شماره ملی :
تاریخ تولد :
جنسیت : مرد □ زن □
تحصیلات :
متقاضی شرکت در بخش : 1- آزاد
2- بخش ویژه هنرمندان شهرستان فیروزآباد
نشانی و کدپستی ..........................
شماره تماس :
شماره همراه :
تعداد عکسهای ارسالی :
امضاء : تاریخ :

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار