مدیركل آموزش و پرورش مازندران:

تشكیل هیات های مذهبی دانش آموزی، اشاعه فرهنگ عاشورایی در مدارس است

خبرگزاری پانا : مدیركل آموزش و پرورش مازندران گفت : تشكیل هیات های مذهبی دانش آموزی، اشاعه فرهنگ عاشورایی در مدارس است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، محمدعلی امیری در جلسه شورای قرآن و ستاد اقامه نماز اداره كل، با اشاره به این كه هیات های مذهبی به عنوان پایگاهی مستحكم و دارای استراتژی آموزشی و پرورشی، برنامه های پرورشی را در جامعه استمرار می بخشند، تصریح كرد: رسالت نظام تعلیم و تربیت در این گروه ها تجلی می یابد.

مدیر كل آموزش و پرورش با تاكید بر این كه تشكیل هیات های مذهبی دانش آموزی، اشاعه ی فرهنگ عاشورایی در مدارس است، اظهار داشت: آموزش و پرورش مازندارن افتخار دارد در سال های اخیر، تعداد دو هزار و 539 هیات مذهبی را با حضور دانش آموزان و فرهنگیان، راه اندازی نماید.

وی با اشاره به بر پایی خیمه های عزا و ماتم در ك تمامی مدارس با عنوان هر كلاس یك حسینیه، گفت: تعداد 710 هیات در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ها و مناطق استان ثبت رسمی شده اند.

امیری از شناسایی و تربیت مداحان دانش آموز در طرح كانون مداحان شهرستان ها و مناطق به تعداد 1040مداح و نیز برپایی گفتمان دینی با موضوع عاشورا و پیامدهای این واقعه عظیم در مدارس متوسطه خبر داد.

مدیر كل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش الگوی عملی معلمان و همراهی آنان در اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی، تصریح كرد: حمایت مدیران و معلمان مدارس از شكل گیری این هیات ها، نشان از تعلق خاطر آموزش و پرورش به تاكید بر آموزه های مذهبی و دینی دارد تا با تكیه بر شعایر آسمانی آن ، آینده سازان را با شور آمیخته با صبر و استقامت عاشورایی آشنا سازند.

وی همچنین با تاكید بر این كه اولیای ارجمند در هر حركتی، یاوران همیشه بیدار آموزش و پرورش به شمار می آیند، افزود: در دست یابی به این هدف ارزشمند، خانواده ها به یاری شتافته اند و به تكمیل و تقویت این هیات ها همت گماشته اند كه با حمایت های بی دریغ شان، در همه شهرستان ها و مناطق مازندران، گروه های سوگواری دانش آموزی در ماه محرم ، فعالیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار