استاندار بوشهر: تشکیل هیات‌های حل اختلاف از اقدامات خوب دستگاه قضا است

بوشهر(پانا) - استاندار بوشهر گفت: یکی از کارهای خوب دستگاه قضا، تشکیل هیات های حل اختلاف است که هدفشان بهره گیری از افراد تاثیرگذار برای صلح و سازش است

کد مطلب: ۸۸۴۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار بوشهر: تشکیل هیات‌های حل اختلاف از اقدامات خوب دستگاه قضا است

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نخستین همایش استانی صبر در استان بوشهر با بیان اینکه یکی از فضیلت هایی که جامعه را به درستکاری و خیر هدایت می کند، صبر است، اظهار داشت: اگر در جامعه اسلامی فرهنگ صبر و تاب آوری و آموزه های دینی و مذهبی را منتقل کنیم این امر در توسعه قضایی و ایجاد امنیت موثر است.
استاندار بوشهر بیان کرد: جامعه ای که مبتنی بر صبر و تاب آوری است، ناامنی روانی در آن جایی ندارد.
گراوند تصریح کرد: تلاش کنیم تا اتفاقاتی را که بر صلح و امنیت جامعه تاثیر گذار است را کم کرده و نشاط و امید را در جامعه تزریق کنیم.
وی با بیان اینکه صبر و بخشش در مسائل اجتماعی، آرامش روانی جامعه را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب دستگاه قضا، تشکیل هیات های حل اختلاف است که هدفشان بهره گیری از افراد تاثیرگذار برای صلح و سازش است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه هم گفت: فرهنگ صلح و سازش باید در شعار و عمل در سطح جامعه گسترش یابد و سیاست دستگاه قضا تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.
حجت الاسلام هادی صادقی با اشاره به اهمیت و فضیلت صلح و سازش اظهار داشت: صلح، سازش و عفو یک صبر ارزشمند است نه جهالت و درگیری و قدرت نمایی که از اخلاق جاهلیت است لذا باید فرهنگ عفو و صبر را در جامعه تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: شعار دستگاه قضا هم صلح و سازش است و این موضوع بلوغ دستگاه قضایی را نشان می دهد که صلح را بهتر از کشمکش می داند.
صادقی با بیان اینکه جامعه امروز به شدت نیازمند فرهنگ صبر و بخشایش است، بیان کرد: هر دو هویت ایرانی و اسلامی ما را به سوی صلح و سازش دعوت می کند و این فضیلت خصیصه ایرانی و پیام اسلام بوده است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه اضافه کرد: مهربانی در ذات ایرانیان نهفته است اما فرهنگ غربی فرهنگ نامهربانی است حتی در خانواده غربی ها هم مهربانی اصل نیست.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی و اسلامی ما را به سازش دعوت می کند، اظهار داشت: یکی از عوامل افزایش پرونده های قضایی این است که مردم گاهی از فرهنگ خودی فاصله گرفته و و صبر و گذشت در جامعه کم می شود لذا سیاست دستگاه قضایی این است که از این امر پیشگیری کند.
صادقی بیان کرد: تشکیل ستاد صبر در دستگاه قضا و استانها به این دلیل است که همه آحاد جامعه دستگاه های دولتی، قضایی و مجلس در این ستاد مشارکت داشته باشند تا فرهنگ صبر در جامعه پاس بداریم.
معاون قوه قضاییه تصریح کرد: اگر در برابر ناملایمات صبر پیشه نگیریم شاهد تضعیف جامعه و مردم خواهیم بود و یکی از نتایج مهم صبر این است که انسان در مواجهه با مسائل و مشکلات تشخیص درستی داده و به خوبی عمل می کند.
وی گفت: فرهنگ صلح و سازش باید در شعار و عمل در سطح جامعه گسترش یابد و سیاست دستگاه قضا تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.
































ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار