از پیشنهاد معرفی یک زن برای وزارت ورزش تا گزارش شکاف جنسیتی

گزارش فیس‌بوکی مولاوردی از فعالیت‌های معاونت امور زنان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در صفحه خود در فیسبوک با اشاره به جلسه هیات دولت گفت: در جلسه چهارشنبه هیئت دولت خبر مربوط به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در خصوص شکاف جنسیتی در جهان و رتبه ایران -130 از 136 - را مطرح کردم که به نظر می‌رسد بیشتر ناشی از درجا زدن در زمینه شاخص‌های عدم دسترسی برابر به فرصت‌های اقتصادی و سیاسی باشد البته به نظر برخی وزرا این رتبه نمی‌تواند واقعی باشد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

untitled-139.bmp

به گزارش سرویس اجتماعی ، شهیندخت مولاوردی در صفحه فیسبوک خود این گونه نوشته است: "

با نام و یاد خدا. دوستان عزیز سلام این روزها درگیر برنامه‌ریزی برای انجام سفر یکروزه به شهر قم و دیدار با مراجع عظام در روز پنج‌شنبه بودیم و امیدواریم که با ارائه مسایل و موضوعات به محضر این بزرگواران، با تداوم این برنامه‌ها و تعامل بیشتر و با جلب مشارکت و حمایت و همفکری با این نهاد مهم و تأثیرگذار در حوزه زنان و خانواده بتوانیم به راهکارهای عملی و واقع بینانه‌ای برسیم که گزارش کامل آن بزودی منتشرمی شود.

بی‌تردید بهبود وضعیت و پیشبرد و سامان امور مسئولیتی است که از توان یک معاونت و حتی یک قوه به تنهایی خارج است و همیاری و مساعدت و اراده و همت جمعی را می طلبد.

در جلسه چهارشنبه هیئت دولت خبر مربوط به گزارش مجمع جهانی اقتصاد در خصوص شکاف جنسیتی در جهان و رتبه ایران -130 از 136 - را مطرح کردم که به نظر می‌رسد بیشتر ناشی از درجا زدن در زمینه شاخصهای عدم دسترسی برابر به فرصتهای اقتصادی و سیاسی باشد. هرچند که به نظر برخی وزرا این رتبه نمی‌تواند واقعی باشد و باید ببینیم که در تنظیم گزارش از کدام منبع یا منابع استفاده شده‌است. در تحلیل این گزارش و تطبیق آن با واقعیات جامعه و وضعیت زن ایرانی به نظرم نهادهای مدنی و فعالین حوزه زنان می توانند به ما کمک کنند.

موضوع دیگری که در آن جلسه در خلال گزارش وضعیت مسکن مهر فرصت طرح آن را پیدا کردم اشاره به فرصتی بود که این طرح برای زنان سرپرست خانوار برای ثبت نام (علیرغم تمام ایرادات واشکالات طرح) ایجاد کرد که نباید نادیده انگاشته‌ شود و نیز اشاره به لزوم اخذ رضایت رسمی همسر برای ثبت‌نام زنان متأهل در مسکن مهر بود که آن را به عدم دسترسی برابر به فرصت‌های اقتصادی ربط دادم و محدودیت‌هایی که در مالکیت اموال غیر منقول برای زنان ایجاد می کند. در پایان گزارش به تجربه «مسکن اجتماعی» اشاره شد که در برخی کشورها به اجرا درآمده و امتحانش را پس داده است و می تواند به عنوان جایگزینی برای طرح مسکن مهر و برطرف کردن ایرادات و اشکالات آن مطرح شود.

در ادامه این گزارش آمده است: درمورد معرفی گزینه جدید برای وزارت ورزش و جوانان هم پیشنهاد معرفی یک خانم برای شکستن طلسم مطرح شد که فکر نمی کنم با فضای حاکم بر حوزه ورزش و هژمونی دیدگاه‌هایی خاص در آینده نزدیک چنین اتفاقی بیافتد، از سوی دیگر حوزه جوانان که بخش اعظم آن را دختران جوان تشکیل می‌دهند هم با این ادغامی که صورت گرفته به‌شدت تحت الشعاع ورزش قرار گرفته است.

و آخرین مطلب اینکه این روزها دولت آماده ارائه گزارش صد روزه خود می شود، ما که 50 -60 روز از بقیه عقبیم هم مورد خطاب قرار گرفتیم که یک شبه باید ره صد ساله را بپیماییم. فعلاً که شب و روز نداریم!"

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار