مشاور مدیرکل در امور زنان آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

تشریح گزارش اجمالی اقدامات و فعالیتهای امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال 98-1397

کرمانشاه (پانا) - مشاور مدیرکل در امور زنان آموزش و پرورش استان کرمانشاه گزارش اجمالی اقدامات و فعالیتهای امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال 98-1397 را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تشریح گزارش اجمالی اقدامات و فعالیتهای امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سال 98-1397

فرشته عبدی مشاور مدیرکل در امور زنان آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اگربتوانیم مهارت مورد نیاز زنان فرهنگی ودانش آموزان دختر را به آنها آموزش دهیم قطعا در ارتقای کیفی و مسیر رو به رشد توسعه کشور میتوانیم سهیم وتاثیرگذار باشیم .

وی از همراهی و توجه مدیرکل محترم و معاونت های ایشان از حوزه امور زنان اداره کل تشکر و قدردانی کرد و افزود: حوزه امور زنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در راستای اهداف و برنامه های این دفتر در وزارت آموزش و پرورش با اجرای طرح ها و برنامه های مصوب در جهت رسیدن به جایگاه واقعی زن در جامعه اسلامی تلاش نموده است .

عبدی گزارش اجرای طرح ها به شرح ذیل اعلام کرد.

طرحهای ملی با توجه به برش استانی در نواحی و مناطق 24 گانه :

1 - طرح بهبود وضعیت آموزشی، بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم که در سال 98-97 اکثر نواحی و مناطق با مشارکت مراکز بهداشت در مدارس مقام داول و دوم دختران سطح استان اجرا شد.

2 -طرح تقویت مهارت گفتگو و شیوه های ارتباط موثر دانش آموزان دختر با سرگروه خانواده، همکلاسی‌ها و مربیان و جامعه در 14 ناحیه و منطقه استان .

3 -طرح ارتقاء مهارت‌های پرورشی مربیان ( دبیران آموزشی و مشاور زنان ) مدارس دخترانه سطح استان با حضور 56 نفربه مدت 24 ساعت در 2 روز

4 - طرح آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان، اولیاء و مربیان مدارس دخترانه متوسطه دوم بر اساس برش استانی

5 - طرح ارتقای آگاهی دانش آموزان دختر با جایگاه نقش و عملکرد نهادهای مدنی

6 - طرح حامی که از اسفند ماه 97 تاکنون در حال پیگیری و اجرا بوده و بیش از80 مدرسه برخوردار سطح استان در زمینه های مختلف از مدارس محروم حاشیه شهرها و روستاها حمایت می کنند .

وی در ادامه از طرحهای اجرا شده ی استانی و منطقه ای نام برد:

طرح توسعه سلامت زنان فرهنگی

طرح توسعه سلامت دانش آموزان دختر و والدین

طرح کارگروه تخصصی زنان و دختران دانش آموز

طرح دانش افزایی و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوارنواحی و مناطق

طرح دانش افزایی و توانمندسازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار با مشارکت مالی استانداری جهت 441 نفر مخاطبین ذینفع استان به مدت دو روز (8 ساعت در روز) درمرداد ماه 98

طرح‌های منطقه ای :

برگزاری کارگاه‌ها و دوره های ضمن خدمت، همایش ، نشست با موضوعات مختلف نشاط و سلامتی ، پیشگیری از آسیب‌ها و اعتیاد ، آگاهی نسبت به بیماری‌های خاص زنان و راه‌های پیشگیری عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، دانش افزایی زنان سرپرست خانوار، تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق بهبود، وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان و آشنایی آنها با حقوق و تکالیف خود و کارگاه‌های متنوع دیگر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف با توجه به مناسبت‌های تاریخ هجری قمری و هجری شمسی بخصوص میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) ( روز زن و مادر ) و میلاد حضرت معصومه (س) در دهه کرامت ( روز دختر )

فرشته عبدی خاطر نشان کرد: درصد تحقق نهایی شاخص های اختصاصی 6 گانه برنامه عملیاتی امور زنان اداره کل استان در سال تحصیلی 98-97 صد درصد بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار