در حاشیه اجلاس پیرغلامان

نوغلامان 13 ساله حسینی استان گلستان تجلیل شدند

خبرگزاری پانا: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: تجلیل از نوغلامان حسینی برای اولین بار در استان گلستان و در یازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۶۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد عصر ظهر پنج شنبه در حاشیه اجلاس پیر غلامان حسینی با اشاره به اینکه برگزاری یازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان، امسال با شهادت حسین فهمیده و روز بسیج دانش‎آموزی همزمان شده است ابراز داشت: به دلیل اینکه حضرت قاسم(ع) در زمان واقعه عاشورا 13 ساله بود و با در نظر گرفتن سن این حضرت از نوغلامان 13 ساله حسینی در این اجلاس تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: این افراد که تازه وارد این عرصه مداحی و مرثیه سرایی برای اهل بیت شده اند و به نوعی شاگرد پیشکسوتان محسوب می شوند باید سعی شود تا به بهترین نحو آنان را با اصل این کار آشنا کنند.

وی ادامه داد: پیشکسوتان باید سعی کنند تا نغمه‎های اصلی ایرانی به این نوغلامان آموزش دهند و به درستی در اختیار آنان قرار دهند و این کار باعث می شود که به سمت اشعار غربی روی نیاورند و در واقع مانع از ورود اشعار غربی به سبک آنان شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بیان داشت: این افراد که تازه وارد کار شده اند و باید سعی کنند تا آداب و منش پیرغلامان را یاد بگیرند و در مداحی‎ها خود از آنها استفاده کنند.

در این مراسم با با حضور آیت‎الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری و علیرضا جمشیدی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، گذاشتن شال مخصوص اجلاس بر گردن نوغلامان حسینی و اهداء جوایز نقدی توسط استاد علی آهی رئیس هیئت مدیره خانه مداحان کشور از آنها تجلیل به عمل آوردند.

براساس این گزارش، ابوالفضل دهقان، عرفان احمدی، حسین قلیچ، ابراهیم جعفری، حنظله گرگین، حسینعلی صادقی و محمدمهدی فدایی در این مراسم تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار