امام جمعه ناحیه دو بهارستان در پرسمان دینی دختران رأی اولی‌؛

بیشترین معضلات جامعه و نوجوانان، قضاوت ظاهری از اطراف‌شان است

بهارستان دو (پانا) - امام جمعه ناحیه دو بهارستان بزرگ‌ترین مشکلات آحاد جامعه را ریشه در قضاوت ظاهری از افراد و موقعیت‌ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۵۹۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین معضلات جامعه و نوجوانان، قضاوت ظاهری از اطراف‌شان است

نشست پرسمان آموزشی دینی ویژه دانش‌آموزان پایه دوازدهم هنرستان تقوی پیشگان که رأی اولی‌های این ناحیه هستند با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی، امام جمعه بخش بوستان شهرستان بهارستان و مدیر آموزش و پرورش این منطقه برگزار شد.

در ابتدای برنامه کاظم امیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان ضمن و تشکر از حضور پرشور دانش‌آموزان و فرهنگیان در ویژه برنامه‌های دهه فجر گفت: من به حضور یکایک شما عزیزان در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و تمامی مراسمات این چنینی می‌بالم و قطع به یقین حضور شما در این مسیر به‌معنای گرانقدر شمردن خون شهدای بلندوالا است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی امام جمعه بخش بوستان شهرستان بهارستان در پرسمان آموزشی دینی هنرستان دخترانه تقوی پیشگان خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: اگر با واژه‌ای به نام خواستن و با حس وطن‌دوستی آشنا باشیم، می‌توانیم مانند یک خانواده در کنار هم پله‌های ترقی و تکامل شخصیتی را طی کنیم.

وی رأی اولی‌های این منطقه را از قضاوت ظاهری نهی و اذعان کرد: هم‌اکنون که شما به سخنان من گوش فرا می‌دهید گمان می‌کنید که من با البسه و ظاهر یک طلبه وارد این جمع شده‌ام و توانایی درک مشکلات و خواسته‌های شما را ندارم در حالی که همه این افکار غلط نشأت گرفته از قضاوت ظاهری و نفوذ دیگران بر اندیشه‌های ما است؛ اگر من با شما هم‌سن نیستم دلیل بر هم فرهنگ و عقیده بودن نیست.

امام جمعه ناحیه دو بهارستان هدف برگزاری نشست پرسمان آموزشی دینی را گفت‌وگو هرچه بیشتر با نوجوانان منطقه خواند و تصریح کرد: صحبت پدر دختری صمیمانه تنها هدفی که بود که ما را برای برگزاری چنین جلساتی وا داشت؛ اولین بحثی که امروز راجب آن گفت‌وگو خواهیم کرد شناسایی دلیل درس خواندن، صحبت با اطرافیان و...است؛ باید به این نکته حائزاهمیت توجه کرد که اگر در اطراف ما یک فرد کامل و خوش‌رفتار مشاهده می‌شود خانواده و هم صحبتان او نیز از این شخصیت برخوردار هستند.

حسینی رفتار اشخاص در موقعیت‌های مشقت‌بار را نشانگر شخصیت اصلی آن‌ها برشمرد و اظهار کرد: دوست و همراه واقعی شخصی است که از سنجش‌اش در مواقع سخت به‌سلامت و سربلند بیرون بیاید مگرنه که همه مردم در صحبت‌ها و برخوردهای روزمره مهربان و خوش‌برخورد هستند.

امام جمعه ناحیه دو بهارستان در پایان سخنانش خطاب به دختران رأی اولی‌ این مدرسه تاکید کرد: هیج گاه این ضرورت را فراموش نکنید که دوستان و افرادی برای شما همیشگی خواهند بود که همواره به ارزش‌ها و مقدسات شما احترام می گذارند.

دانش آموز خبرنگار؛ حنانه کربلایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار