پیام‌تبریک مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی

جشنواره فیلم فجر، نماد حرکت همدلانه و همفکرانه برای پیشرفت سینمای ملی است

تهران (پانا) - مجید زین العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با صدور پیامی از حضور سینماگران، هنرمندان و فیلمسازان در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر قدردانی کرد.

کد مطلب: ۱۴۵۸۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم فجر، نماد حرکت همدلانه و همفکرانه برای پیشرفت سینمای ملی است

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، وی با اشاره به حضور توامان سینماگران جوان و بزرگان و موسپیدان سینمای ایران در جشنواره، این رویداد ملی و بین المللی را نماد وفاق و همدلی نهادهای فرهنگی- سینمایی کشور برای تولید آثار مشترک دانست و بر ادامه راهبرد چتر حمایتی حداکثری بنیاد فارابی برای سال آینده تاکید کرد.

متن پیام مدیر عامل بنیاد به این شرح است:

بنام خالق مهر و زیبایی

حضور ساعی و پرشور سینماگران سرزمینم ایران در چهل و دومین جشنواره بین اللملی فیلم‌ فجر برای همه دوستداران سینمای ملی، شیرین و پرحلاوت بود. به همه سینماگران، هنرمندان و فیلمسازانی که در جشنواره امسال، جوایز بلورین و زرین و دیپلم افتخار گرفتند، تبریک و شادباش می‌گویم‌، به همه آنانی هم که با احترام به رای داوران به سیمرغ نرسیدند اما با بودنشان، به شکوه سینمای ملی افزودند، تبریک بیشتر می‌گویم؛ خسته نباشید هنرمندان و سینماگران عزیز.

خانواده هنری سینمای ایران، خانواده ای بزرگ، شریف و نجیب است. چه آنانی که امسال امکان تولید فیلم سینمایی داشتند چه عزیزانی که بدلیل محدودیت مالی امکان تولید نیافتند اما برای حضور در جشنواره قلبشان می‌تپید و زیر چتر گسترده سینما، به حرکت‌های نو و سازنده‌تر می‌اندیشند، در این جشن سهیم هستند.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جشن نمایش شکوه و بالندگی سینمای ایران است. صحنه امید بخش رویش نسلی نو از سینماگران جوان و همچنین عرصه چشم نواز حضور بزرگان و موسپیدان سینمای ایران است. اشتیاق ۱۰۶ فیلم ثبت نامی در مرحله هیات انتخاب و رقابت ۳۳ فیلم در مرحله مسابقه، نشان از حرکتی پویا و بالنده دارد. این اتفاق مبارک در سایه حضور متعهدانه سینماگران بخش خصوصی در کنار فیلمسازان حمایت شده در نهادها، تشریک مساعی زیبایی از سینمای امید و آگاهی را به تصویر کشید.

بعلاوه، جشنواره امسال نماد وفاق و همدلی نهادهای فرهنگی _سینمایی کشور برای تولید آثار مشترک بود. کنش بلوغ یافته، متعهدانه و همدلانه مدیران فرهنگی _ هنری که در نهایت، بدنبال تسهیل حضور حداکثری سینماگران در عرصه تولید است و پیامد این تسهیل گری و حرکت مشترک، توسعه سینمای ملی است.

وظیفه‌ خود می‌دانم با اهدای تبریک به یکایک سینماگران حاضر در جشنواره چهل و دوم، از همه اهالی سینمای ایران که با تلاش چشمگیر خود برای حضور و موفقیت در جشنواره بر گرمای این رقابت ملی افزودند، تشکر و قدردانی کنم.

همچنین مراتب سپاس خود را بابت زحمات ارزنده وزیر و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران سازمان سینمایی، و البته دبیر ساعی جشنواره و تیم حرفه‌ای دبیرخانه جشنواره تقدیم می‌نمایم.

بنیاد سینمایی فارابی با اتکا به راهبرد تسهیل گری و شتاب دهندگی تولید، دست در دست خانواده بزرگ و شریف سینمای ایران، به اندازه وسع و بضاعت مالی و معنوی خود، راهبرد امسال یعنی چتر حمایتی حداکثری و محصول مشترک را برای سال آینده نیز ادامه می‌دهد. امیدوارم با آسیب شناسی نقایص و مشورت خردمندان و دلسوزان سینما، تولیدات مفید و ماندگار برای تاریخ سینمای ایران حاصل شود.

مجید زین العابدین

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار