مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

23 هنرستان تا دهه فجر سال آینده در بوشهر ساخته می‌شود

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت یکی از موارد بسیار مهم و کم‌نظیر در سطح استان که استاندار دستور انجام آن را ابلاغ کردند، ساخت 23 هنرستان فنی‌وحرفه‌ای تا دهه فجر سال آینده در این استان است که با این اقدام، 23 مدرسه در استان افتتاح، تغییر کاربری و یا شروع خواهد شد که انجام آن در دستور کار است.

کد مطلب: ۱۴۴۷۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
23 هنرستان تا دهه فجر سال آینده در بوشهر ساخته می‌شود

علی موحدی در آیین اختتامیه رویداد فرم دانش‌آموزی از ایده تا اجرا که با حضور هنرآموزان، هنرجویان و جمعی از مدیران و مسئولان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، بیان کرد: آموزش و پرورش استان بوشهر به لحاظ نمره عملکرد ۷ درصد بیش از میانگین کشوری در حوزه جذب دانش‌آموزان دوره متوسطه به رشته‌های فنی و کاردانش موفق بوده است اما به لحاظ فضا و تجهیزات آنگونه که شایسته پسران و دختران استان است، فضا و تجهیزات مناسب در اختیار نداریم که نیازمند افزایش فضاها و تجهیزات در این حوزه مهم هستیم.

موحدی با قدردانی از دستورات ویژه استاندار بوشهر طی یک ماه اخیر جهت افزایش فضا و تجهیزات حوزه مهم فنی‌وحرفه‌ای گفت: یکی از موارد بسیار مهم و کم‌نظیر در سطح استان که استاندار دستور انجام آن را ابلاغ کردند، ساخت 23 هنرستان فنی‌وحرفه‌ای تا دهه فجر سال آینده در استان بوشهر است که با این اقدام 23 مدرسه در استان افتتاح، تغییر کاربری و یا شروع خواهد شد که انجام آن در دستور کار است.

وی افزود: با این اتفاق آن هم تنها در طول یک سال، 23 هنرستان به مدارس استان اضافه می‌شود که این کار بسیار ارزشمند و بزرگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، الگوگیری از هنرستان‌های خوب سایر استان‌ها و توجه به بوم مناطق در محتوای آموزشی رشته‌های فنی هنرستان‌ها را لازم و ضروری دانست.

موحدی در پایان، توجه به 2 بعد تحول در ساختار و تحول در محتوا در هنرستان‌های استان را نیازی مبرم در جهت رشد آنان خواند و بیان کرد: یک تحول خوب هم در ساختار، تجهیزات و فضا و هم در محتوا ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: باید اصلاح رشته‌ای صورت پذیرد و رشته‌هایی که با توجه به بوم هر شهرستان به طور مثال؛ نزدیکی در کنار دریا را باید به رشته‌هایی اختصاص داد که دریاپایه باشند تا کاربردی‌تر و موثرتر واقع شوند یا سایر نقاط نیز باید با توجه به اقتضای آن مناطق رشته‌های کاربردی برای آن تعریف کرد که این اقدام در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار