اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در هنرستان بوشهر افتتاح شد

بوشهر (پانا) - آیین افتتاح اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در هنرستان حاج جاسم بوشهری با حضور استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در هنرستان بوشهر افتتاح شد

احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر در مراسم افتتاح اتاق شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در بوشهر اظهار کرد: آموزش‌ها در حوزه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم رویکردی جدید به خود گرفته است.

محمدی زاده گفت: در منطقه عسلویه و کنگان به ۱۰ هزار نیروی کار نیازمندیم و شرط تحصیل وجود ندارد بلکه در رشته‌های مورد نیاز، مهارت ملاک است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه همه را بسیج کرده‌ایم تا نیاز صنعت رفع شود، افزود: صنعت نفت و گاز و انرژی اتمی به شدت به نیروی انسانی نیازمند است، بنابراین رویکردها باید تغییر کند.

و با بیان اینکه استان ما یک استان ساحلی است، عنوان کرد: آموزش‌های دریایی در هنرستان‌های استان باید توسعه بیشتری یابد.

محمدی‌زاده تصریح کرد: امروز که طرح شبیه‌ساز اتاق ناوبری کشتی در هنرستان فنی و حرفه‌ای بوشهر افتتاح شد در کیفیت آموزش‌های دریایی خیلی موثر است و در این شبیه‌ساز ناخدا، ناوبر و یک افسر فرمانده آموزش‌های لازم را مانند محیط و صحنه‌های واقعی فرا می‌گیرد و ناوبری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های گذشته شبیه سازها وارداتی بودند، گفت: امروز با تلاش جوانان این سرزمین شبیه سازها تولید داخل است می شود و این اتاق‌ها باعث یک تجربه عملی است.

وی افزود: شبیه‌ساز کیفیت آموزش دریانوردی را ارتقا می دهد و باعث ایجاد تخصص لازم در دانش آموزان می شوند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه چنین آموزشی‌هایی باعث کاهش تلفات و حادثه در دریا می شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها باید به واحدهای صنعتی متناسب متصل شوند و ساز و کاری فراهم شود تا تجربه و علم کنار هم باشند.

علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: اتاق کشوری شبیه‌ساز فرماندهی کشتی در هنرستان حاج جاسم بوشهری، دومین هنرستان مجهز به این سامانه در کشور است که از لحاظ قابلیت توانمندتر و به روزتر محسوب می‌شود.

موحدی تاکید کرد: با کمک این تجهیزات، دوره‌های آموزش ناوبری و دریانوردی در این هنرستان مطابق آموزش‌های تراز اول دنیا ارائه خواهد شد.

وی گفت: با استفاده از این شبیه‌ساز فراگیران دوره ناوبری دوره های آموزشی رادار آرپا، اکدیس، جی پی اس/ ای آی اس، جی ام دی اس اس را آموزش دیده و سناریوهای متفاوتی را با استفاده از شناورهای سبک و سنگین در بنادر و آبراه های متفاوت تجربه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار