مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

نماز زمینه‌ساز معرفت و خوشبختی جوانان است

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت نماز موجب تقویت اراده و زمینه ساز سعادت و خوشبختی انسان و کسب معرفت نسبت به پروردگار بخصوص در جوانان است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نماز زمینه‌ساز معرفت و خوشبختی جوانان است

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم امروز در جمع دانش آموزان شرکت کننده در مراسم نماز مسجد امام صادق(ع) محله انصارالحسین(ع) قم با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: همه ما سر سفره حضرت معصومه(س) هستیم و چه نیکوست که مراسم عزاداری شهادت پدر بزرگوار آن حضرت را در جمع دانش آموزان و در مسجد نزدیک مدرسه برگزار کنیم.

وی با اشاره به طرح حضور یکپارچه دانش آموزان در مسجد گفت: این طرح یکی از برنامه های گسترده آموزش و پرورش استان به مناسبت ایام الله دهه فجر است.

رحیمی با اشاره به برکات نماز بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی افزود: نماز موجب تقویت هوشیاری و اراده انسان و افزایش معرفت نسبت به معبود می شود و بر اساس آیه «قد افلح المومنون، الذین هم فی صلاتهم خاشعون» نماز انسان را به سعادت و خوشبختی واقعی می رساند.

وی تاکید کرد: وعده قطعی خداوند به ما انسان هاست که نماز، انسان را از زشتی ها و فحشا و منکر باز می دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم همچنین با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: آثار و برکات انقلاب اسلامی و دهه فجر، دیگر محدود به مرزهای کشور ما نیست بلکه در دورترین نقاط جهان نیز ندای انقلاب اسلامی به گوش می رسد.

وی با اشاره به ایستادگی قهرمانانه یمن در برابر آمریکا گفت: کشوری که 8 سال درگیر جنگ با نوکران آمریکایی در منطقه بود، امروز کشتی های آمریکایی و انگلیسی و .. را تهدید و با قوت و قدرت از ملت فلسطین حمایت می کند.

رحیمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که «دیگر دوران بزن در رو سپری شده است» عنوان کرد: مشابه این اتفاقات بی نظیر و چنین جسارت ها، رشادت ها و جوانمردی هایی، نتیجه قطعی تاثیر انقلاب اسلامی ایران و خون پاک شهدایی است که از جان خود برای دفاع از اسلام و انقلاب گذشتند.

وی ضرورت قدردانی از نعمت انقلاب را مورد تاکید قرار داد: ان شاءالله همه با هم بصورت خانوادگی در نماز جمعه و راهپیمایی باشکوه 22 بهمن، جشن ملی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنیم.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار