رئیس کل بیمه مرکزی:

افزایش تعداد زنگ بیمه در مدارس

ارایه نسخه فیزیکی دارو به بیمه‌های تکمیلی از ابتدای اسفند حذف می‌شود

تهران (پانا)- رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه ارایه نسخه فیزیکی دارو به بیمه‌های تکمیلی از ابتدای اسفند حذف می‌شود درباره همکاری بیمه مرکزی و وزارت آموزش و پرورش برای گسترش و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، خاطرنشان کرد: زنگ بیمه در مدارس گسترش یافته، نمایندگان بیمه به مدارس رفته و در خصوص آشنایی دانش‌آموزان با بیمه برنامه‌هایی اجرا می‌کنند.همچنین شناسایی انواع بیمه و مزایای آن نیز در قالب محتوا ، کتاب و جزوه در مدارس انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۶۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش تعداد زنگ بیمه در  مدارس

علی استاد هاشمی در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر،در خصوص حذف نسخه الکترونیکی و تکلیف بیمه‌ها،عنوان کرد: باید فرهنگ‌سازی مناسبی برای مردم در خصوص استفاده از بیمه‌ها انجام شود.در ۱۳ آذر امسال در ۱۷ استان کشور نشست‌های علمی در راستای فرهنگ‌سازی انجام شد و مقرر شده تا استند واحدی در شرکت‌های بیمه طراحی و در معرض دیده عموم قرار داده شده شود.

وی اظهار کرد: موضوع هاب درمان و نسخه‌های الکترونیک از دو سال پیش کلید خورده و چند نهاد باید با هم همکاری کنند تا کار اجرایی شود.مقرر شده اطلاعات تمام مراکز درمانی به سامانه دیتاس وارد شود و بیمه‌گرها اطلاعات را رصد و سهم بیمه‌شده را معین و پرداخت خسارت شود.در برخی قسمت‌ها مانند داروخانه‌ها اجرای کار وضعیت بهتری داشته و بیمه‌های تکمیلی در انتهای این مسیر هستند.
استادهاشمی افزود: سامانه‌ای طراحی کردیم تا ارتباط ما با دیتاس بهبود یابد اما منجر به انجام کلیه نسخه‌های الکترونیکی نشده است چون مراکز درمانی اطلاعات را به طور کامل ارائه نداده‌اند.
رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: بیش از ۸۰ درصد مراکز درمانی با بیمه‌گر ارتباط دارند و در حال تست هستیم که ارایه نسخه فیزیکی در دارو از ابتدای اسفند حذف شود.
وی افزود: مدت زمان پرداخت خسارت نیز باید به تدریج کوتاه شود و در کنار حذف نسخه‌های فیزیکی برای دارو پیگیری شود.
استاد هاشمی درباره راننده محورشدن بیمه شخص ثالث عنوان کرد: بحث کروکی بر خط و راننده محوری از گذشته پیگیری شده و تعدادی تبلت برای پلیس راهرو خریداری شده که با ترخیص از گمرک و نصب سامانه‌هایی، داده‌ها به بیمه مرکزی منتقل خواهد شد از ۱۳ آذر که روز بیمه بوده به صورت آنلاین انجام این فرآیند آغاز شده تا داده خام و پی‌دی آف آن به بیمه مرکزی وارد و زیان‌دیده و مقصر حادثه با دریافت پیام هایی کروکی حادثه را دریافت کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ظرف مدت دو ساعت فرآیند دریافت اطلاعات حادثه رانندگی و انجام کروکی قابل انجام است که پس از آن به مرحله پرداخت خسارت رانندگی وارد می‌شود.
استاد هاشمی عنوان کرد: در مورد راننده محوری نیز باید بیمه‌نامه براساس رفتار راننده صادر شود و اگر راننده با ریسک بالاتر است باید هزینه بیمه بیشتری پرداخت کند. اکنون می‌توان برخی از داده‌ها را از پلیس راهرو و ناجا دریافت کرد.
وی افزود: قرار شده پس از کروکی آنلاین ، راننده محوری را مورد پیگیری قرار داد.پلیس راهرو نیز از این طرح استقبال کرده است.
رئیس کل بیمه مرکزی عنوان کرد: مطالبات به عهده شرکت‌ها است و وصول مطالبات برعهده بیمه مرکزی نیست اما به عنوان سیاستگذار باید از رسوب مطالبات در شرکت‌های بیمه‌ای پیشگیری کرد.

رییس بیمه مرکزی درباره انتشار بدهکاران صنعت بیمه، گفت: سال آینده بر نحوه خرید بیمه‌نامه بدهکاران بیمه تمرکز خواهیم داشت و سخت‌گیری‌ها بیشتر خواهد شد و درصدد هستیم با ورود وجوه نقد و بدهکاری به تقویت بنیه شرکت کمک می‌کند.

استاد هاشمی درباره ورود فناوری به صنعت بیمه، گفت: امروز به دنبال ورود فناوری اطلاعات هستیم و البته صنعت بیمه مقداری در این زمینه کند عمل کرده است و ما تلاش می‌کنیم در بیمه مرکزی شتاب دهندگی شرکت‌های بیمه را در عرصه نوآوری شتاب دهیم و از فرایند ورود فناوری‌های جدید استقبال می‌کنیم و از برداشتن هر گام موثری در این زمینه حمایت می‌کنیم؛ اما الزامات و قوانین باید رعایت شود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره اعلام ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه، گفت: برخی شرکت‌های بیمه اطلاعات ناقصی را ارایه می‌کنند و این درست نیست البته ملاک بیمه مرکزی تنها ملاک افزایش پرتفوی را ملاک قرار نمی‌دهد و بایستی تمام موارد در نظر گرفته شود الان در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌ها از شاخص‌های اعلامی افول نداشته و شرکتی که نتواند توانگری خود را مراعات کند رصد و رسیدگی می‌شود و هیچ شرکت‌ها مشکل ورشکستگی ندارند.

وی در پاسخ به سوال عدم شفافیت موجب برکناری رییس سابق بیمه مرکزی گفت: اینکه رییس کل بیمه مرکزی به دلیل عدم شفافیت برکنار شده درست نیست.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: کارگزاری آنلاین قطعاً نواقص زیادی دارد اما نمی‌توان آنها را حذف کرد و صنعت بیمه باید در موارد کسب و کار در این زمینه ورود کند و اینکه شرکت‌ها با این کارگزاری‌ها قراردادهای بلندمدت منعقد می‌کند درست نیست و باید برخورد انجام شود و باید قوانین بیمه‌گری اجرا شود و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و پرداخت بیمه گفت: در مورد آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و موارد دیگر موضوع این است که هنگام نرخ‌گذاری برای ساختمان در مواردی سطح بالا است و باید کارشناس نرخ‌گذاری کند ابتدا باید بررسی کنیم که در بیمارستان گاندی این اقدام انجام شده یا خیر؟. شرکت بیمه باید کارشناسی ریسک درستی در بیمه‌نامه داشته باشد و چنانچه این اقدام درست باشد بیمه‌گذار مکان‌های پرریسک نباید ورود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار