جام ملت‌های آسیا۲۰۲۳؛

قلعه نویی: باید به جوانان برای آینده تیم ملی اعتماد کنیم

بازی با قطر، روایت رنج و گنج برای تاریخ‌سازی در جام هجدهم

تهران (پانا) - سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بر متمرکز ویژه بروی پیروزی مقابل تیم فوتبال قطر و حضور در دیدار پایانی جام هجدهم بعد از چند دهه ناکامی تأکید کرد و خطاب به افرادی که در آینده سکان تیم ملی را در دست خواهند گرفت، گفت باید به جوانان اعتماد کنیم.

کد مطلب: ۱۴۴۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
قلعه نویی: باید به جوانان برای آینده تیم ملی اعتماد کنیم

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، این بازی را حساس‌ترین دیدار مرحله نیمه نهایی جام هجدهم برشمرد و اظهار کرد: بازی با قطر، بستر تحقق زحمات پنج بازی گذشته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تأکید کرد: باید پیروزی بزرگ مقابل ژاپن را فراموش کنیم و به فکر شکست دادن تیم فوتبال قطر میزبان باشیم.

قلعه نویی در واکنش به انتخاب داور کویتی برای قضاوت این دیدار و کاهش تعداد بلیت هواداران ایرانی حاضر در استادیوم، پاسخ به این سئوالات را وظیفه AFC دانست و تصریح کرد: تیم ملی ایران، از جانب مدل برنامه‌ریزی‌ها در این جام ضربه خورد. حتی در بازی با ژاپن، زیر ۷۲ ساعت استراحت کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بر نامهربانی VAR نسبت به فوتبال ایران تأکید کرد و از بی تقاوتی داور ویدئویی نسبت به برخی صحنه‌ها در دیدار ایران با تیم فوتبال ژاپن انتقاد کرد و با عدم ورود به بحث انتخاب داور کویتی برای این بازی، افزود: امیدواریم بازی جوانمردانه بر پایه عدالت که مورد طلب آسیا و جاهای دیگر است را در این دیدار حساس شاهد باشیم.

قلعه نویی با اشاره‌ای هم به پیروزی پر گل قطری‌ها در دیار با اردن تاریخ ساز، در پاسخ به منتقدین حضور تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت اردن، تصریح کرد: اکنون سه تیم از همان تورنمنت در مرحله نیمه نهایی هستند. این نشان می‌دهد که تورنمنت اردن هم با کیفیت بود و هم حضور در آن مسابقات به تیم ملی کمک کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال با بیان اینکه مربی بزرگی بود که می‌گفت برخی بازی‌ها مال بازیکن است و مال کادرفنی نیست، اضافه کرد: پس از کنفرانس بازی با ژاپن که وارد رختکن شدم، به بازیکنان گفتم خوشحالی این پیروزی تمام شده و باید بازی با ژاپن را فراموش کنیم و به فکر دیدار با قطر باشیم. من مطمئن هستم و می‌خواهم و از بازیکنان خواسته‌ام در این دو، سه روز هم با کیفیت‌تر، هم با دوندگی و تمرکز بالا مقابل قطر قرار گیرند. من این را به بازیکنان گوشزد کرده‌ام. قطعا بازیکنان ما این مهم را انجام دهند و امیدوارم بعد از چند دهه به فینال برسیم.

قلعه نویی آمادگی بازیکنان را تنها مشکل حال حاضر در تیم ملی برشمرد و با تأکید بر اینکه ملی پوشان ما در بازی با ژاپن نشان دادند که فعل خواستن را انجام می‌دهند. شما رفتار مهدی طارمی را در دو بازی برابر سوریه و ژاپن را روی سکو ببینید، این همدلی و صداقت در بین بچه‌ها موج می‌زند و بازیکنان تلاش می‌کنند، با یک نتیجه خوب راهی فینال شوند هر چند بازیمان سخت است، گفت: اما ما به این تیم ایمان داریم و امیدواریم کار‌های بزرگتری انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شرایط متفاوت هر بازی، قدرت تیمی را ستون اصلی تاکیک تیم ملی فوتبال ایران دانست و با بیان اینکه بخشی از تاکتیک تیم را بر اساس قدرت حریف تغییر می‌دهیم، تصریح کرد: جایگزینی محمدی به جای حاج صفی را در دیدار مقابل ژاپن داشتیم، در مجموع ما بر‌اساس برداشتی که از حریف داریم، تغییراتی انجام دادیم. حتماً ما تغییراتی خواهیم داشت اما اجازه بدهید روز بازی مشخص شود. ضمن اینکه بخاطر نزدیک بودن مسابقات، نیاز به تغییرات داریم.

قلعه نویی با تأکید بر اینکه تیمی داریم که اختلاف بازیکنان کمتر از ۱۰ درصد است. اضافه کرد: محمد محبی، امید ابراهیمی و میلاد محمدی در بستر تغییرات تاکتیکی تیم ملی به خوبی جواب دادند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بیان نکاتی نسبت به پنالتی حساس جهانبخش، تصریح کرد: ما در تمرینات و جلسات آنالیز، همه چیز را مشخص کرده بودیم. مثلا قرار شد اگر پنالتی به دست بیاوریم، حسین کنعانی زادگان پشت توپ بایستد. حتی پرتاب اوت یا ضربات کرنر نیز از قبل تعیین شده بود. حالا زمان پنالتی بازی با ژاپن، کریم آمد و گفت جهانبخش بزند. اینها از قبل مشخص بود و برخی فکر نکنند در همان لحظه تصمیم گیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما گروه آنالیز داریم که از بالا اطلاعات آنلاین را برای ما می‌فرستد، مانند کاری که در لیگ انجام می‌دادیم. در بازی با ژاپن و قبل از گل، توپ را به آنها دادیم تا فضاگیری کنیم. بین دو نیمه دو مطلب فنی را به آنها گفتم که به خودشان و توانایی‌هایشان اعتقاد داشته باشند، که در 90 دقیقه می‌توانیم پیروز شویم. ما می‌توانستیم قبل از پنالتی به گل برسیم. روی گل سردار آزمون هم بدشانسی آوردیم.

قلعه نویی صداقت و عشق به کار را مؤلفه‌های مهم در موفقیت یک مربی برشمرد و با تأکید بر اینکه وقتی که مسئولیت را قبول کردیم، آسیب شناسی کردیم و براساس اطلاعاتی که کسب کردیم، یک سری رفتارها را چه از نظر فنی و چه تمرکزی برای بازیکنان تعیین کردیم، گفت: پس از بازی با روسیه به شناختی دو طرفه دست یافتیم که سبب شد روند رو به رشد آغاز شود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص آینده حضورش به عنوان مرد اول نیمکت تیم پرافتخار ایران، تأکید کرد: ما هنوز اول کار هستیم، چه من باشم چه نباشم. بر تغییر نگاه‌ها و توجه و اعتماد به جوانان تأکید کرد و افزود: به جوانان اعتماد کنیم.

قلعه نویی انتقادات خوب و سازنده را بازوی کمکی برای تیم ملی دانست و اظهار داشت: اینکه ما ایرانی‌ها همدیگر را تخریب کنیم، نه به ورزش و نه به جامعه کمکی نمی‌کند. هر کسی آمد بحث مسئولیت تیم ملی را گرفت، انتقاد سازنده داشته باشیم. کادرفنی ما نخبه و فنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار