روند فعلی پروژه شهیدان‌ کریمی شهر زنجان طبیعی است

زنجان (پانا) - شهردار زنجان با بیان اینکه طرح شهیدان کریمی که در غرب زنجان در حال اجراست، پروژه‌ طراحی و ساخت است، روند فعلی این پروژه را طبیعی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
روند فعلی پروژه شهیدان‌ کریمی شهر زنجان طبیعی است

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه ایام دهه فجر را مایه فخر تاریخ ایران دانست و گفت: ایران به‌واسطه این انقلاب از مستعمرگی پنهان رها شد.

وی ادامه داد: مبارزه با ظلم و آزادی‌خواهی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است که خواب جدایی کامل دین از سیاست را که غرب برای جهان طراحی کرده بود به هم ریخت.

شهردار زنجان به تشریح اقدامات شهرداری پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌‌های درحال کار شهرداری، پروژه شهیدان کریمی است.

وی با بیان اینکه طرح شهیدان کریمی پروژه طراحی و ساخت است، گفت: کانال پیرمحمدی که امروز در حال اجراست بعدا وارد این پروژه شد.

وی به تشریح کامل این طرح پرداخت و افزود: این طرح روگذر تقاطع ثمین، زیرگذر میدان مدیریت، روگذر خروجی پل فرهنگ و بهسازی سه‌راه امجدیه را شامل می‌شود.

فیروزفر تاخیر در روند طرح شهیدان کریمی را طبیعی عنوان کرد و افزود: روند فعلی بخاطر ماهیت طراحی و ساخت بودن آن طبیعی است .

مشکل فعلی فاز دوم سبزه‌میدان عدم تعیین تکلیف معبر زینبیه است

فیروزفر به پروزه سبزه‌میدان اشاره کرد و گفت: امسال پروژه اصلی و فاز جنوبی سبزه میدان به بهره برداری رسید.

شهردار زنجان با بیان اینکه مشکل فعلی عدم تعیین تکلیف معبر زینبیه است، ادامه داد: طبق طرح مصوب، این معبر مسدود و ترافیک با هدایت به دور سبزه میدان انجام می‌شود. این در حالیست که منتظر تعیین تکلیف قطعی این معبر هستیم و طبق آخرین تصمیم مسدودی موقت و اجرای آزمایشی آن است.

شهردار زنجان ادامه داد: اگر اتصال صورت بگیرد تا ۵ ماه آینده پروزه سبزه میدان تکمیل می‌شود.

کف‌سازی بازار زنجان مطالبه ۴۰ساله‌ای بود که اجرا شد

علیرضا فیروزفر، به تشریح پروزه کفسازی بازار زنجان پرداخت و گفت: کفسازی بازار کاملا برعهده شهرداری نبود ولی امروز مفتخریم که بعد از ۴۰ این معضل مرتفع شد.

وی با بیان اینکه این کفسازی یک سال طول کشید، ادامه داد: کف‌سازی به اندازه ۲۰هزار مترمربع در داخل و ۷ هزار مترمربع در اطراف بازار صورت گرفت.

شهردار زنجان، احداث ساختمان بحران شهرداری جنب پارک بانوان که در حال اتمام است و پل دوربرگردان بهره‌برداری شده امام حسن (ع) را از پروژه‌های مهم شهری عنوان کرد و ادامه داد: همچنین دو گذرگاه گردشگری اشراق و ملت در سال اخیر به بهره‌برداری رسیدند.

شهردار زنجان از نهضت آسفالت شهر که سال گذشته آغاز شد بعنوان انقلاب خیابانی شهری زنجان یاد کرد و گفت: نزدیک به ۲۷۰هزار تن در معابر اصلی و عربی آسفالت‌ریزی شد.

وی همچنین به توسعه حمل‌ونقل عمومی اشاره کرد و گفت: بعد از سال ۸۹ هیچ خودروی جدیدی به ناوگان شهری ورودی نداشتیم و حتی در اواسط دهه ۹۰ یک سری از اتوبوس‌ها فروخته شده بود که در دوسال اخیر با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان، ۴۳ اتوبوس که ۲۰ دستگاه آن تحویل داده شده و ۱۰ دستگاه هم در آینده نزدیک در اختیار خواهد بود، به ناوگان عمومی زنجان اضافه کردیم.

این مقام مسئول به مکانیزاسیون آبیاری شهر اشاره کرد و گفت: قبلا تمام آبرسانی فضاهای سبز بصورت دستی بود که در یک سال اخیر تمام سیستم‌های آبرسانی دستی به مکانیزه تغییر یافت.

شهردار زنجان برف‌روبی با محلول شفاف را که برای اولین بار در زنجان انجام می‌شود را بسیار موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: برف‌روبی برای بارش‌های زیر ۱۰ سانتی‌متر با محلول شفاف صورت پذیرفت که نیاز به استفاده از کارواش برای خودروهای شهری را کمتر کرد. همچنین در دو سال اخیر ۱۲ دستگاه نمک‌پاش به شهرداری اضافه شد و در حال حاضر جمعا ۱۶ دستگاه نمک‌پاش وجود دارد.

سه‌ بازارچه در زنجان افتتاح می‌شود

فیروزفر با تاکید بر اینکه سه بازارچه در سال آینده برای عرضه کالای با قیمت مناسب افتتاح خواهد شد، گفت: این سه بازارچه در خیابان عاصم زنجانی، کوی فرهنگ و گلشهرکاظمیه خواهند بود تا میوه‌ و صیفی‌جات با نرخ مصوب عرضه شوند.

شهردار زنجان در انتها گفت: گذرگاه ملت در بعدازظهر ۲۲ بهمن میزبان مردم زنجان خواهد بود و برنامه‌های ویژه‌ای برای مردم عزیزمان ارائه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار