معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در پاسخ به پانا:

آغاز اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیک در کشور

ایرانیان خارج از کشوری که تا دهک ۷ باشند از طرح فجرانه برخوردار می‌شوند

تهران (پانا)- معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی از آغاز اجرای طرح فجرانه که طرح جدید کالا برگ الکترونیکی است خبر داد و در پاسخ به پانا امکان برخورداری ایرانیان خارج از کشور را که در دهک یک تا ۷ باشند از اجرای این طرح امکان‌پذیر دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۶۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیک در کشور

علیرضا عسگریان در یک نشست خبری از آغاز اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی به مدت سه ماه تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: خانوارها امکان خرید ۱۱ قلم را در این طرح دارند تا مطابق با نیاز خود خرید کرده و یارانه ۲۲۰ هزار تومانی خود را دریافت کنند.
وی افزود:یارانه یه خانواده ۴ نفره از ۲۲۰ هزار تومان به ۸۸۰ هزارتومان افزایش یافته است.
وی افزود :پیشنهاد مشخص ما این است که مردم از این فرصت برای خرید استفاده کنند و از فروشنده بخواهند که خرید آنها از محل یارانه باشد.

عسگریان در پاسخ به پرسش پانا درباره امکان استفاده ایرانیان خارج از کشور از طرح فجرانه و کالا برگ الکترونیک اظهار کرد: ایرانیان خارج از کشور نیز این طرح برخودار خواهند بود و هر فردی که در دهک یک تا ۷ باشد از طرح برخوردار می‌شود.
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی تاکید کرد: برنامه کاربردی و کد اعتباری برای استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در سبد خرید کالاهایی پیش‌بینی شده است که از جمله آنها شیر سه لیتر، پنیر یک بسته، تخم‌مرغ یک کیلو، روغن مایع یک شیشه، قند و شکر نیم‌کیلو، حبوبات نیم کیلو، گوشت نیم‌کیلو و برنج ۲ کیلوگرم است.

عسگریان گفت: اعتبار طرح برای هر ماه ۲۰ همت و حداکثر ۳۵ همت است و در مجموع سه ماه ۱۰۵ همت برای این طرح در نظر گرفته شده است که ممکن است بخشی از آن که استفاده نشود به خزانه بر می‌گردد.البته این امیدواری وجود دارد که استقبال از آن مناسب باشد.

عسگریان با بیان اینکه اکنون حدود ۴۰۰ هزار فروشگاه شهر و روستایی در دسترس مردم است تا بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام بدهند، گفت: در گذشته مردم باید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ کالابرگ خود را از سبد ۱۱ قلم کالایی که درنظر گرفته شده بود خرید می‌کردند تا اعتبار مضاعف ۱۱۰ هزار تومانی در حساب آن‌ها شارژ شود اما در طرح فجرانه مبلغ این اعتبار تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومان برداشته شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی تصریح کرد: همزمان با واریز یارانه‌ها میزان یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی برای هر عضو خانواده در حساب‌ها شارژ می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ این یارانه دیگر شرط خرید سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید را ندارد. کافیست فرد از هرکدام از این فروشگاه‌ها خریدی انجام دهد تا در پایان ماه یارانه تشویقی خود را در پایان ماه در حساب خود دریافت کند.

به گفته عسگریان 11 قلمی که در این سبد وجود دارد مربوط به سفره مردم است و شامل ماست، پنیر، شیر، روغن، ‌برنج، ماکارونی، حبوبات، گوشت و مرغ می‌شود. در گذشته گوشت منجمد برای این سبد وجود داشت که اکنون گوشت گرم نیز به آن افزوده شده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون افزود: یکی از مزیت‌های استفاده از کالابرگ الکترونیکی این است که مردم می‌توانند یارانه مضاعف را دریافت کرده و میزان اعتبار سبد غذایی خانوار را افزایش دهند. مزیت دیگر این است که اگر مردم از این طریق خرید کنند ما نواقص خود را به خوبی شناسایی می‌کنیم و نقاط تاریک برای ما روشن می‌شود و سامانه تکامل پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: افراد همچنان می‌توانند یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خود را به صورت نقدی دریافت کنند اما با خرید از فروشگاه‌های اعلام شده با کالابرگ الکترونیکی می‌توانند یارانه مضاعف را دریافت کنند.

عسگریان افزود: اگر خرید در ماه انجام شود یارانه مضاعف آن ماه حذف می‌شود اما در ماه دیگر دوباره حساب فرد شارژ می‌شود.

معاون وزیر تعاون رفاه کرد: اگر فردی به شکلی خرید کند که شامل ۱۳۰ هزار تومان یارانه مضاعف شود،‌ مابقی آن تا ۲۲۰ هزار تومان نیز حذف می‌شود. استفاده از این یارانه به صورت کاملا ساده و در دسترس برای همه وجود دارد و ما از مردم می‌خواهیم حتما از این امکان استفاده کرده و تمام مبلغ یارانه مضاعف را در ماه برای خود و خانواده خود هزینه کنند.

به گزارش پانا. مشمولان با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» می توانند فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی کرده و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه و برای استعلام از مانده حساب کد دستوری # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری کنند.

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم که ۶۱ میلیون نفر از جامعه را شامل می‌شوند و آن‌ها می توانند با مراجعه به بیش از ۴۰۰ هزار فروشگاه خرید کالاها را انجام دهند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار