به همت اداره مشاوره اداره کل شهرستان‌های استان تهران برگزار شد:

نشست تخصصی مشاوران تحصیلی شهرستان‌های استان تهران در آموزشگاه راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری

شهرری دو (پانا) - نشست تخصصی مشاوران با عنوان راهکارهای بهبود خدمات مشاوره و چگونگی موفقیت دانش‌آموزان در آزمون سراسری با حضور کارشناسان مشاوره مناطق، مدیران مراکز مشاوره و رابطان کنکور مناطق بیست و یک‌ گانه شهرستان‌های استان تهران در دبیرستان راضیه شکرایی ناحیه دو ری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۹۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی مشاوران تحصیلی شهرستان‌های استان تهران در آموزشگاه راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری

فاتن شریف، مدیر اداره مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ضمن تشکر از کارشناسان مناطق جهت اطلاع‌رسانی و اجرای آزمون‌های هدایت تحصیلی و غربالگری روانشناختی نماد در مقطع متوسطه خواستار افزایش مشارکت دانش‌آموزان در برگزاری این آزمون‌ها با توجه به مهلت باقی مانده شد.

در ادامه این جلسه طیبه حسینی قائم مقام، کارشناس مسئول مشاوره شهرستان‌های استان تهران از پویش بالندگی تحصیلی به عنوان یکی از برنامه‌های محوری این اداره در حوزه مشاوره تحصیلی نام برد و بیان کرد: این پویش با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در سه محور آموزش شیوه‌های مطالعه، مدیریت اضطراب و ارتقای انگیزه تحصیلی دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

وی افزود: در قالب این پویش، برنامه‌های متنوعی مانند کارگاه‌های آموزشی، وبینار، مسابقه و... برای دانش‌آموزان و مربیان در نظر گرفته شده است.

این کارشناس مسئول همچنین از پویش دانش‌آموزی همیاران مشاور به‌عنوان برنامه دیگر این اداره خبر داد و گفت: این پویش با هدف معرفی خط ملی ۱۵۷۰ و ترویج فرهنگ مشاوره در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود. در این پویش، دانش‌آموزان با آموزش‌های لازم به عنوان همیار مشاور در مدارس فعالیت خواهند کرد و به همکلاسی‌های خود در زمینه‌های مختلف مشاوره‌ای، یاری خواهند رساند.

حسینی در ادامه افزود: این پویش‌ها با همکاری و مشارکت کارشناسان مشاوره مناطق بیست و یک گانه استان تهران اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: گروه‌های مشاوره‌ای در زمینه کنکور و انتخاب رشته کنکور مناطق، جهت بالا بردن سطح کیفی انتخاب رشته دانشگاهی در پایگاه‌های انتخاب رشته شهرستان‌های استان تهران توسط کارشناسان مناطق معرفی شده‌اند.

در ادامه این جلسه در زمینه‌های تغییرات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، کنکور فرهنگیان و راه‌های موفقیت در کنکور،‌ کارگاه آموزشی برگزار شد.

خبرنگار: مهدیه سنائی‌فر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار