مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اعلام کرد:

تخصیص اعتبار 40 میلیاردی به حوزه محیط زیست در سفر هیات دولت به استان خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت 40 میلیارد تومان از محل سفر دوم هیات دولت به حوزه محیط زیست تخصیص یافته که در قالب 4 پروژه هزینه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص اعتبار 40 میلیاردی به حوزه محیط زیست در سفر هیات دولت به استان خراسان جنوبی

اسدلله حاتمی با بیان این خبر در جمع خبرنگاران و در تشریح عملکرد این مجموعه در دولت سیزدهم گفت: اعتبارات تملک استانی در سال گذشته 64درصد و در سال جاری 90درصد رشد داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه 2‌ میلیون هکتار از مساحت استان (در قالب 3/13درصد) تحت پوشش این مجموعه است، گفت: این محدوده شامل 7 منطقه حفاظت شده، 3 پناهگاه حیات وحش، یک تالاب و 6 منطقه شکار ممنوع است.

حاتمی با بیان اینکه دو منطقه استند در نهبندان و پلنگ آباد مشترک میان بشرویه و طبس جدیدا ارتقای سطح پیدا کرده و جزو مناطق حفاظت شده استان شده است، افزود: 70 هزار هکتار در این دو منطقه به محدوده تحت حمایت ما اضافه شده است.

ابلاغ 105 میلیارد تومان برای اولین بار به حوزه تالاب کجی نهبندان

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: برای اولین بار مبلغ 105میلیارد تومان (اعتبارات تملک موضوع سند مدیریت جامع تالاب کجی نمکزار نهبندان) برای دستگاه‌های اجرایی دارای تکلیف، در سند توسعه شهرستان نهبندان تخصیص یافته است.

حاتمی به فعالیت‌های حوزه محیط زیست انسانی اداره کل اشاره کرد و از اختصاص اعتبار دو میلیارد و 59 میلیون تومان جهت تکمیل، تجهیز و به روزرسانی ایستگاه های سنجش کیفی هوا و آزمایشگاه‌های استان خبر داد.

تجهیز استان به دستگاه‌های غبار ریزشی

وی از تجهیز استان به دستگاه‌های غبار ریزشی و پاسخگویی به بالغ بر 1400 استعلام در خصوص استقرار واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی و بالغ بر 2700پایش زیست محیطی از واحدهای صنعتی، خدماتی و منابع زیستی استان خبر داد و گفت: در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی هم اعتبار 6میلیارد و 745میلیون تومان جهت اجرای برنامه عمل حفاظت گونه های جانوری در معرض خطر و تهدید، انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترلی از وقوع خشکسالی و تغییر اقلیم از قبیل آبرسانی و تغذیه وحوش، بانک ژن گونه های جانوری، پایش مناطق تحت مدیریت، اجرای برنامه سرشماری سالانه حیات وحش، تعمیر و تجهیز پاسگاه های محیط بانی، ایجاد بستر و زیرساخت های گردشگری در تالاب کجی نمکزار نهبندان، ایجاد مرکز تیمار و بازپروری حیات وحش در منطقه حفاظت شده باقران تخصیص یافته است.

کسب رتبه اول عملکرد 1401

وی از کسب رتبه اول عملکرد 1401 در بین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان های سراسر کشور، تکمیل و بارگذاری کلیه اطلاعات در سامانه جامع محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی و چاپ کتاب گونه‌های جانوری در معرض تهدید و انقراض خراسان جنوبی خبر داد.

تخصیص اعتبار 97 میلیاردی مقابله با گرد و غبار طی 4 سال

وی به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اشاره کرد و افزود: از سال 1396 تا سال 1400 از سوی ستاد ملی مقابله با گرد و غبار اعتباری بالغ بر 97 میلیارد تومان به دستگاه‌های اجرایی ذیربط در استان در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار اختصاص داده شد. وی ادامه داد: در سال 1400 اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به صورت اختصاصی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان جهت مقابله و پیشگیری با گرد و غبار اختصاص داده شد و در سال 1401 نیز 950میلیون تومان اعتبار برای این موضوع مصوب شده است و اقدامات در راستای هزینه کرد آن در حال انجام است.

افتتاح 50 خانه محیط زیست

وی به اقدامات حوزه آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست اشاره کرد و افزود: اختصاص یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار جهت برنامه های آموزشی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک با دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی، افتتاح و راه اندازی تعداد 38 خانه محیط زیست برون سازمانی و 12خانه محیط زیست درون سازمانی در سطح استان از مهم ترین اقدامات این حوزه است.

دستگیری 491 نفر متخلف شکار و صید

وی با اشاره به فعالیت حوزه یگان حفاظت محیط زیست، از دستگیری 491نفر متخلف شکار و صید در سطح استان، کشف و ضبط 680مورد لاشه پرندگان و پستانداران از متخلفان شکار و صید، کشف و ضبط تعداد 72قبضه سلاح غیرمجاز و تعداد 249 قبضه سلاح مجاز که استفاده غیرمجاز از آنها شده است، خبر داد و اذعان داشت: افزایش ضریب حفاظتی مناطق با راه اندازی مجدد شبکه بیسیم و پهباد، خرید موتورسیکلت، استخدام محیط بان، پایش هوشمند مناطق و اجرای طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در سطح استان از دیگر اقدامات بوده است.

1000نفر ساعت دیدار چهره به چهره مدیرکل با مردم

وی از کسب رتبه دوم معاونت توسعه حقوقی و منابع اداره کل در ارزیابی صورت گرفته توسط حوزه تخصصی سازمانی در بین ادارات کل استان ها خبر داد و گفت: در حوزه بازرسی و مدیریت عملکرد حفاظت محیط زیست بالغ بر 1000 نفر ساعت دیدار چهره به چهره مدیرکل با عموم مردم جهت پیگیری درخواست های مردمی در سطح استان و کسب رتبه یک استانی در حوزه ارزیابی عملکرد شاخص های اختصاصی در سه سال متوالی خبر داد.

انتشار هزار عنوان خبردر جراید استان

وی همچنین از انتشار بالغ بر 1000 عنوان خبر در حوزه های مختلف محیط زیست استان خبر داد و گفت: برگزاری نشست خبری، دیدار با اصحاب رسانه، خبرگزاری ها و جراید استان 60مورد، حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین مصاحبه با بخش های مختلف خبری، تهیه گزارشات خبری در مناسبت های مختلف زیست محیطی، چالش های زیست محیطی استان و... بالغ بر 500دقیقه از دیگر اقدامات حوزه رسانه ای استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار