برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در ۳ استان؛ تهران امکان برگزاری ندارد

تهران (پانا) - معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران گفت در استان تهران امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۴۴۵۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک در ۳ استان؛ تهران امکان برگزاری ندارد

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار تهران گفت: برای الکترونیکی شدن انتخابات در استان تهران با توجه به آمادگی که وجود داشت پیشنهاد‌هایی را در این حوزه ارائه کردیم، اما در نهایت بر اساس تصمیم شورای نگهبان انتخابات فقط در سه استان به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد؛ اما در استان تهران امکان برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وجود ندارد.

عباس جوهری افزود: درباره شعب انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی ۶۸۱۱ شعبه در کل استان تهران پیش‌بینی شده که حدود ۵۰۰۰ شعبه برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است.

معاون استاندار تهران گفت: امسال برای تعریف مکان‌های رأی گیری، هیات‌های اجرایی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند تعداد صندوق‌ها متناسب با حضور مردم طراحی شده تا امر رأی گیری را تسهیل کنند.

عباس جوهری با یادآوری این‌که فرآیند انتخابات از پانزدهم مرداد با دستور وزیر کشور آغاز شد؛ گفت: پیش ثبت‌نام‌ها در استان تهران انجام شد و پس از آن ۶۲۷۱ نفر در نهایت به عنوان داوطلب مشخص شدند که در مقاایسه با دوره قبل ۶۶ درصد رشد داشته است.

معاون استاندار تهران افزود: پس از بررسی، حدود ۸۲ درصد این افراد تأیید هیات اجرایی را دریافت کرده‌اند؛ البته هفت درصد تأیید نشدند و صلاحیت هفت درصد احراز نشد که در مقایسه با دوره‌های قبل در بحث تأیید داوطلبان شاهد افزایش بودیم.

عباس جوهری همچنین گفت: همچنین آماری که در هیات نظارت مطرح شد ۵۷۰۶ نفر بود که از این تعداد در مرحله اول تأیید هیات نظارت ۲۷۰۰ نفر تأییدیه دریافت کردند.

معاون استاندار گفت: بر همین اساس فرصت اعتراض تا ۱۹ بهمن ادامه دارد که در همین حین تأیید صلاحیت‌های جدیدی را داشته‌ایم که تاکنون ۳۰۵ نفر اضافه شدند و ۳۰۰۵ نفر تعداد تأیید صلاحیت‌ها تا این لحظه بوده است.

عباس جوهری افزود: این ۳۰۰۵ نفر معادل ۵۲.۶۶ درصد کل داوطلبان است که رشد حدود ۱۹ درصدی را تا کنون در مقایسه با دوره قبل در تأیید صلاحیت‌ها رقم زده است.

معاون استاندار تهران گفت: همچنین ۱۹ بهمن باز هم فرصت اعتراض دیگری وجود دارد که افراد ظرف سه روز برای ثبت مجدد اعتراض خود فرصت دارند و اول اسفند نیز فهرست نهایی مشخص می‌شود که در حقیقت تأیید شدن و تأیید نشدن نهایی افراد را اعلام می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار