رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن یک معجزه الهی است

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به توطئه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی در طول بیش از 4 دهه علیه انقلاب اسلامی ایران گفت بدون شک هر کدام از این حوادث به تنهایی می توانست ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره یک ملت و حاکمیت وارد و حتی او را از صحنه روزگار محو کند، اکنون بر همگان کاملاً آشکار شده که هم اصل و اساس پیروزی انقلاب شکوهمند ملت بزرگ ایران در سال 1357 و هم ماندگاری و دوام و پایندگی آن تا به امروز یک معجزه الهی است.

کد مطلب: ۱۴۴۵۳۴۵
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن یک معجزه الهی است

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، شب گذشته و در آستانه چهل و پنجمین دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران، ضمن اقامه نماز مغرب و عشاء در بین نمازگزاران مسجد امام خمینی(ره) بجنورد مهمترین ارکان تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تشریح کرد.

وی از سه عامل ماهیت الهی انقلاب اسلامی، رهبری دینی و مرجعیت و همچنین مردمی بودن، به‌عنوان مهمترین علل زمینه ساز شکل گیری این معجزه قرن نام برد و با بیان مهمترین رموز ماندگاری این حماسه بزرگ، به یادماندنی و فراموش شدنی، خاطرنشان کرد: گاهی مبانی شکل گیری یک رویداد بزرگ از چنان توانمندی و قابلیتی ذاتی و جوهری برخوردار است که اساساً معادلات و محاسبات عادی و معمولی نمی توانند به هیچ وجه سطح و دامنه و ابعاد آن را بر اساس داده های عقلی و منطقی بدرستی تصور و پیش بینی کنند.

وی افزود: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران وقتی مردم دیدند و فهمیدند که حضرت امام خمینی(ره) بعنوان یک رهبر بزرگ دینی و مجتهد تراز اول جهان تشیع و فقیهی جامع الشرایط،باتقوا و مجاهد آنقدر شجاعت و صلابت دارد که غیر از خداوند متعال از احدی نمی هراسد، مردم پای کار آمدند و پشت سر رهبر و مقتدای خود یعنی امام امت و همچنین مکتب انقلاب ایستادند و اکنون همگان اذعان دارند که همین ویژگی هاست که انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران را از دیگر انقلاب های عالم متمایز می سازد.

براتی زاده در ادامه به موضوع انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه سال جاری نیز اشاره و اظهار کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی همواره یک رخداد بسیار مهم و سرنوشت ساز بوده و هست و امیدواریم انتخابات پیش رو نیز بطور باشکوه و در فضایی سالم و رقابتی و توأم با مشارکت حداکثری مردم برگزار و باعث یأس و ناامیدی دشمنان و سرافرازی و افتخار مردم ایران شود.

وی با اشاره به مبانی مهم مؤثر در شکل گیری و تصویب قوانین موضوعه در حکومت اسلامی گفت: قوانین مدنی ما عمدتاً از فقه شیعه برگرفته شده و در بخش کیفری و جزایی نیز که غالباً در مباحث تعزیرات،حدود و قصاص در قانون مجازات اسلامی به آنها پرداخته شده، بر معیار قواعد دینی و اسلامی مبتنی است و بر این اساس تنظیم، تدوین و تصویب شده است.

مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد: همواره از مجلس و دولت و همچنین قوه قضائیه انتظار می رود حسب مورد در حوزه تصویب و اجرای قوانین موضوعه، محتوای الهی و ملاحظات دینی و اسلامی را بطور کامل، دقیق و شفاف در نظر بگیرند و متکی بر این مبانی، تصمیم گیری و اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مهمترین عوامل مؤثر در بروز اطاله دادرسی بعنوان چالش اصلی دستگاه قضایی اظهار کرد:تلاش دستگاه قضایی همواره حول این محور متمرکز بوده و هست که بتواند در گام نخست میزان رضایتمندی عمومی را به بهترین شکل ممکن جلب و سپس بیش از پیش افزایش دهد. ولی در حال حاضرتحقق این سازوکارو هدف مهم با توجه به کمبود 33 درصدی کادر قضایی و همچنین نیروی ناکافی در بخش اداری و از طرفی افزایش متوالی حجم ورودی پرونده ها به شعب و محاکم نسبت به سال گذشته و سنوات قبل، با محدودیت ها و موانعی مواجه شده است.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به تلاش شبانه روزی و مجاهدت های خالصانه قضات و کارکنان دستگاه قضایی در مسیر ارائه خدمات شایسته به مراجعین خاطرنشان کرد: میانگین ارجاع پرونده به یک قاضی در طول یک ماه بین 170 تا 180 فقره است که به نظر می رسد این حجم نامتعارف و غیرمعمول از ارجاع پرونده،از توان مقام قضایی خارج است و به علت عدم تناسب و توازن، فشار مضاعفی بر دوش دستگاه قضایی وارد می نماید. لذا این عامل در کنار دیگر عوامل موجود باعث طولانی شدن روند دادرسی می شود که امیدواریم بتوانیم برای رفع این مشکلات، چاره اندیشی کنیم.

اجرای سرود توسط گروه دانش آموزی، بیان خاطرات دو تن از مبارزان پیش از انقلاب و دوران ستم شاهی( طاغوت) و در پایان گفتگوی چهره به چهره رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تعدادی از مراجعین و رسیدگی به مسائل و مشکلات قضایی مطروحه، از دیگر محورهای این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار