استاندار خراسان رضوی:

معیشت و اقتصاد مردم از مهم ترین اهداف ما است

مشهد (پانا) - استاندار خراسان رضوی گفت تلاش و حضور امروز با آنچه در ۸ سال دفاع مقدس بود تفاوتی ندارد، امروزه از مهمترین اهداف، معیشت و اقتصاد مردم است و باید همه در این عرصه فعالیت و تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۴۴۵۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
معیشت و اقتصاد مردم از مهم ترین اهداف ما است

یعقوبعلی نظری در نشست ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان شکرگذاری را عملی برای حیات و تنفس در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: کشور و نظام ما معطر به عطر شهدایی همچون شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از نظام اسلامی است.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در نتیجه روشنگری و نهضت امام شکل گرفت و نظام الهی مستقر شد، با این حال به برکت همه ایثارگران، خانواده‌های شهدا و جانبازان، امروز پس از گذشت 45 سال؛ همه این افتخار را داریم که نمود و ظهور یک نقطه برجسته و در موقعیت مکانی بسیار ارزشمندی از پیشروی انقلاب اسلامی قرار داریم و این موضوع بر همه ما روشن است.

استاندار خراسان رضوی بر ضرورت معرفی و تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تاکید کرد و افزود: معرفی دستاوردها و یاد آنچه که به عنوان محصول انقلاب و نظام اسلامی است، همه آنچه که پیش روی ما قرار دارد با مبارزه جبهه حق علیه دشمنان محقق می‌شود.

نظری در بخشی دیگر از سخنان خود نقطه تمایز جمهوری اسلامی را اهداف معنوی آن دانست و بیان کرد: برای مردم و امت اسلامی هدف، قرار گرفتن و حرکت به سمت تعالی و معنویت است، بر این اساس باید بنده باشیم که در مسیر قرب الهی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه استقلال نعمت بزرگی است که در سایه این نظام و پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمده، خاطرنشان کرد: این نعمت مردم را از همه بند‌هایی همچون وابستگی، بی‌شخصیتی و بی هویتی آزاد کرد که جای شکرگذاری لحظه به لحظه دارد. در این راستا باید مستقل و آزاد باشیم تا بتوانیم در این مسیر حق حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش و حضور امروز با آنچه در 8 سال دفاع مقدس بود تفاوتی ندارد، تاکید کرد: امروزه میدان مبارزه میدان اقتصاد و معیشت مردم است و باید همه در این عرصه فعالیت و تلاش کنیم.

نظری در ادامه سخنان خود دهه فجر پیش رو را یک ظرفیت زمانی و مقدس دانست و بیان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم با اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی؛ محصولات و دستاوردهای اساسی و معنوی این نظام و انقلاب را برای مردم تبیین و عرضه کنیم اما در عین حال گرفتاری روزمره را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به دستاوردهای اساسی و معنوی به برکت استقرار نظام جمهوری اسلامی ادامه داد: مردم متوجه هستند که یک کشور بی استقلال و بی هویت و یک کشور وابسته نمی‌تواند اهداف عالیه را محقق کند این همان چیزی است که وظیفه داریم همه به صورت جمعی آن را دنبال کنیم؛در ابتدای سال مقام معظم رهبری فرمودند که تکلیف همه ما مشخص است و وظیفه داریم تا با استفاده از هر ابزاری که امکان دارد برای مشارکت در انتخابات تلاش کنیم.

استاندار خراسان رضوی انتخابات را امری مهم تلقی کرد و گفت: اینکه چه کسی می‌خواهد رای بیاورد، بستگی به نظر و رای مردمان عزیزمان دارد اما مهم تر از آن نفس حضور و مشارکت مردم است.

وی نوجوانان و جوانان را در معرض آسیب دانست و گفت: تربیت و پرورش در عرصه اتفاق می‌افتد و نسل نوجوان و جوان مخصوصا قشر دختران جامعه بیشتر از همه در معرض آسیب هستند و چه خوب است که این‌ها را در این امر شریک کرده و به آن‌ها نقش دهیم. بر این اساس دستگاه‌ها از نوجوانان دعوت کنند و این ایرادی ندارد که در یک محفل، نسل جدید سخنران باشد.

نظری عمل مشارکت بخشی به جوانان و نوجوانان را ابتکار و خلاقیت دانست و ادامه داد: نقش‌ها و مدیریت‌ها را به نسل جدید واگذار کنیم، تا تمرینی در جهت پرورش و ایمن سازی باشد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد ستاد در تمامی دستگاه‌ها گفت: از فضای موجود تشکیلاتی در استان باید استفاده کرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر باشیم.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: راهپیمایی 22 بهمن اوج جشن‌ها است و می‌توان همانند انتخابات، دعوت لایه به لایه و خوشه‌ای را در قالب اقشار، اقوام، بستگان، دانش آموزان، دانشجویان و همه چیزهایی که در اختیار ما است اجرا کنیم چرا که ما تشکل‌های اختصاصی همچون مساجد، هیئت‌ها و جلسات قرانی داریم که دیگران آن را ندارند.

دانش آموز خبرنگار:محدثه رمضانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار