مدیرکل قرآن، عترت و نماز خبر داد:

فعالیت بیش از ۲۰ هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور‌

نماز جماعت ۳۶۰۰ مدرسه همجوار مسجد، در مسجد برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز دستاوردهای این حوزه و اداره کل را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت بیش از ۲۰ هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور‌

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز به برنامه‌های این اداره کل در ایام مبارک دهه فجر اشاره و اظهار کرد: محفل انس با قرآن یکی از اقدامات مهم اداره کل قرآن، عترت و نماز است که ۵۰ هزار محفل در در ایام هفته قرآن، عترت و نماز برگزار شد در نظر است به همین تعداد محفل نیز در دهه فجر امسال برگزار شود. همچنین اجرای طرح ملی اتقان برای تقویت آموزش قرآن در مدارس ابتدایی از دیگر اقداماتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ۷ دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار شده است افزود: به فضل الهی هشتمین دوره مسابقات نیز از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند به میزبانی کشور جمهوری اسلامی ایران و همزمان با مسابقات بین‌المللی بزرگسالان در سالن اجلاس سران اسلامی برگزار می‌شود. تربیت هزاران حافظ قرآن و راه‌اندازی و توسعه مراکز دارالقرآن‌ها نیز گوشه‌ای از دستاوردهای اداره کل به شمار می‌آید.

باقری گفت: راه‌اندازی هیات‌های دانش‌آموزی جزو فعالیت‌هایی است که از سوی دانش‌آموزان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و دانش آموزان بسیاری جذب این هیات‌ها شده‌اند. درحال حاضر بیش از ۲۰ هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی در مدارس سراسر کشور فعالیت دارند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز بیان کرد: مراسم جشن تکلیف که از فعالیت‌های شاخص اداره کل قرآن، عترت و نماز است از برنامه‌هایی است که در مدارس، مناطق و استان‌های سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته و دانش‌آموزان در آستانه سن تکلیف ورود به این سن را جشن می‌گیرند و این مراسم از رسانه ملی به صورت زنده پخش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی و ابلاغ آن به مدارس سراسر کشور، نماز جماعت ۳۶۰۰ مدرسه همجوار مسجد، در مسجد برگزار می‌شود تصریح کرد: این اقدام در راستای اجرای طرح سه میم هم به شمار می‌آید.

باقری عنوان کرد: اجرای طرح نغمه‌های آسمانی، تداوم فعالیت ۱۷ کانال تخصصی در شاد با عنوان قرارگاه فضای مجازی قرآن، عترت و نماز، ویژه برنامه عطر انتظار با هدف تربیت منتظران حقیقی، طرح مصباح الهدی(امام شناسی)، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم از دیگر اقدامات این اداره کل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار