نخستین جشنواره ملی «سرود گلبانگ آزادی» برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رادیو ایران با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و شبکه شاد در طلیعه چهل و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی نخستین جشنواره ملی «سرود گلبانگ آزادی» را برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۴۴۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جشنواره ملی «سرود گلبانگ آزادی» برگزار می‌شود

غلامحسین طالبی دبیر این جشنواره ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر بیان کرد: نخستین جشنواره ملی «سرود گلبانگ آزادی» با هدف ترویج مضامین هنر انقلابی و دینی در میان نسل جدید و ارج نهادن به زحمات فعالان این حوزه در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری این جشنواره را (هدایت فرهنگی نسل جدید با مضامین انقلابی و دینی در قالب جذاب سرود، ترویج هنر انقلاب در میان نوجوانان و جوانان، ارتقای ذائقه شنیداری مخاطبان با شعر و سرود انقلابی و دینی و حمایت رسانه ای از فعالان عرصه تولید سرود) در راستای تحقق سند تحول رسانه ملی بر شمرد.


دبیر نخستین جشنواره ملی «سرود گلبانگ آزادی» گفت: محتوای سرودها می بایست در یکی از محورهای موضوعی زیر باشد و در زمان ارسال، محور مورد نظر انتخاب شود
• هویت ملی
• انقلاب اسلامی
• دفاع مقدس و مقاومت
• نواهای آیینی
• موضوعات اجتماعی و فرهنگی

طالبی تاکید کرد: سرودها در سه مقطع دبستان، دبیرستان و آزاد، ارزیابی و داوری می شود و لازم است در زمان ارسال مقطع مورد نظر انتخاب شود. در هر مقطع و هر محور موضوعی به آثار برگزیده در داوری نهایی در بخش های شعر، تنظیم موسیقی، خوانندگی و اثر برتر دو جایزه برای نفرات اول و دوم و در مجموع 40 جایزه اعطاء می شود. جایزه ویژه جشنواره به برترین اثر از بین تمام بخش ها تقدیم می شود.

دبیر نخستین جشنواره ملی «سرود گلبانگ آزادی» متذکر شد: مهلت ارسال آثار تا پایان روز 30 بهمن ماه 1402 خواهد بود و لازم است قبل از ارسال از طریق وب گاه نخستین جشنواره ملی سرود گلبانگ آزادی به آدرس kanoon.Irib.Ir ثبت نام صورت پذیرد.


فایل صوتی سرود می بایست با فرمت استاندارد mp3(حداکثر 50 مگابایت) ارسال شود.
فایل متنی شعر می بایست با فرمت docx و فونت نازنین و اندازه 12 ارسال شود.
فایل عکس اجرای گروه سرود می‌بایست با فرمت (jpg) و به صورت افقی ارسال شود.
و فایل ویدئوی نماهنگ یا کلیپ اثر می بایست با فرمت mp4 (حداکثر 100 مگابایت) ارسال شود (این بخش اختیاری است)

شایان ذکر است آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «سرود گلبانگ آزادی» پس از داوری در دو مرحله انتخاب آثار و داوری نهایی برگزار خواهد شد که در وبگاه جشنواره و از طریق رادیو ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار