فعالیت دانش آموز آماده در روزهای سخت در برنامه «زنگ ایمنی»

تهران (پانا) - رادیو ایران، بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی را چهارشنبه هشتم آذر در برنامه «زنگ ایمنی» از دبیرستان دخترانه نرجس منعکس کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت دانش آموز آماده در روزهای سخت  در برنامه  «زنگ ایمنی»

سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح ملی دادرس( دانش آموز آماده در روزهای سخت) در برنامه «زنگ ایمنی» رادیو ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رادیو ایران، وحید ایمانی سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در طرح «دادرس» مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر ارایه می‌شود

وی ادامه داد: حاصل اجرای طرح «دادرس» ، همدلی بیشتر تشکل‌های دانش‌آموزی و افزایش دوستی‌ها میان دانش‌آموزان خواهد بود.

ایمانی افزود: این طرح با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول (پایه هشتم) با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود. دانش آموزان همزمان با آموزش مباحث امدادی در قالب طرح کاربینی میدانی و عملیاتی از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل های آموزشی طرح ملی «دادرس» مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری، پایگاه‌های بین شهری امداد و نجات، اتاق پراتیک، آمبولانس و ... بازدید می‌کنند.

سرپرست معاونت پیش دبستانی و دانش آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر همچنین در خصوص مدرسه «متاورس» در کشور گفت: مدرسه «متاورس» یا «نمادرس» مدرسه ای کاملا نوظهور است و برای اولین بار در کشور تجربه می شود. هدف از ایجاد این مدرسه رسالتی است که جمعیت در خصوص آموزش و آمادگی افراد در برابر مخاطرات از جمله سیل و زلزله تعقیب می کند. ما شیوه های آموزشی سنتی و معمول تا شیوه های مدرن را در دستور کار داریم. از این رو برای نخستین بار مدل آموزشی جدیدی را ایجاد کردیم. در این نوع آموزش فرددر قالب فیلم هایی که خود بازیگر آن است از طریق عینک های واقعیت افزوده و مجازی آموزش مبتنی بر بازی را در محیط واقعیت افزوده فراخواهد گرفت.

گفتنی است «زنگ ایمنی» به تهیه کنندگی راضیه حسینعلی، با اجرای خاطره ارج و گزارشگری عباس سنجری و هماهنگی اکرم خیر خواه چهار شنبه ۸ آذر ساعت ۹:۰۰ ازدبیرستان دخترانه نرجس روانه آنتن رادیو ایران شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار