استاندار هرمزگان خبر داد؛

بهره‌برداری از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه در استان هرمزگان

تکمیل ۱۳۰۰ پروژه عمرانی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم بوده است

تهران (پانا) - استاندار هرمزگان گفت با سفر آیت الله رئیسی به هرمزگان، ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۴۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه در استان هرمزگان

مهدی دوستی در آستانه سفر آیت الله رئیسی به این استان در نشست خبری با خبرنگاران حوزه دولت، اظهار کرد: سفر رئیس جمهوری که در دی ماه ۱۴۰۰ انجام شد، سفر پربرکتی بود. مشکلات ناشی از حوادث طبیعی و زلزله‌هایی که با آنها مواجه بودیم، تاحدودی در طول این دو سال رفع شد. تعداد مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری ۱۷۴ بود که از این تعداد ۱۲۴ مصوبه تماماً انجام شده است. تنها پیشرفت ۵ مصوبه زیر ۲۵ درصد است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات دولت صادق‌‌الوعد، تکمیل ۱۳۰۰ پروژه عمرانی بوده است. انجام این ۱۳۰۰ پروژه در استان در راستای دستور رئیس جمهوری برای تکمیل پروژ‌های نیمه تمام بود.

استاندار هرمزگان گفت: در سفر آتیه آیت الله رئیسی بنادر سیریک و بوموسی و بخشی از بندر پارسیان تحویل مردم استان خواهد شد. رشد قابل توجهی در آبزی‌پروری و راه‌ها داشتیم. راه‌هایی که در طول این دو سال کشیده شده است، ۸۵ کیلومتر بوده است و ۴۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: در طول این سفر ۲۲ بسته بزرگ و متفاوت برای افتتاح آماده شده است به عنوان مثال بسته دریایی آن شامل بهره برداری از بندر بوموسی، بندر سیریک، اسکله شماره ۲ پارسیان همچنین توسعه جاسک و برق رسانی به بیش از ۶۱۰۰ هکتار مزارع میگو و واحدهای شناور سازی در دستورکار است.

دوستی در تشریح دستاوردهای آموزشی استان نیز بیان کرد: تمرکز ما در حوزه آموزش از باب ضرورت است؛ ما با تربیت نیروی انسانی در عرصه مهارت آموزی در راستای اهداف برنامه توسعه ششم گام برداشتیم. استان هرمزگان رتبه اول مهارت آموزی در کشور را کسب کرد؛ مهارت آموزی از اولویت‌های ماست.

وی بیان کرد: ۲۸ هنرستان جوار تاسیس شد. نظام آموزشی ما منطبق بر توسعه صنعتی نبود و تطبیق اینها یکی از اقدامات ما بود. فولاد، پالایش، معدن، آبزی پروری و هنرهای زیبا در این هنرستان‌ها آموزش داده می‌شود.

دوستی خاطرنشان کرد: با سفر آیت الله رئیسی ۸۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه تحویل وزارت آموزش و پرورش خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان میزبان صنایع انرژی بر است و برق در این استان اهمیت زیادی دارد، از افتتاح یک نیروگاه 243 مگاواتی با عنوان نیروگاه المهدی نیز خبر داد و گفت: این نیروگاه به تأمین برق مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس ‌کمک‌رسانی می‌کند.

وی ضمن تشریح پروژه‌های شاخص سفر آیت الله رئیسی به هرمزگان، به افتتاح فاز 3 توسعه بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این پروژه امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت بیش از 15 هزار تی ای یو در این بندر را فراهم و بر شمار کشتی‌های قابل تخلیه و بارگیری در این بندر مهم و استراتژیک کشورمان می‌افزاید.

در ادامه معاونت استانداری استان هرمزگان درباره برگزاری انتخابات الکترونیک در این استان، گفت: در استان هرمزگان انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار نخواهد شد؛ انتخابات به صورت تعرفه‌‌ای و با احراز هویت است و یک هزار و ۴۵۰ شعبه اخذ رأی با دارا بودن تمامی زیر ساخت‌ها آماده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار