روایت دو معلم پیشکسوت بویین زهرایی

تغییرات در آموزش و پرورش بویین زهرا در چند سال اخیر بسیار گسترده بوده است/ فیلم

قزوین (پانا) - دو معلم پیشکسوت بویین زهرا با بیان مواردی از رشد و پیشرفت در آموزش و پرورش بویین زهرا عنوان کردند امروز امکانات  محروم‌ترین روستاهای بویین زهرا به مانند مدارس شهری است.

کد مطلب: ۱۴۴۴۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تغییرات در آموزش و پرورش بویین زهرا در چند سال اخیر بسیار گسترده بوده است/ فیلم

موسی نجفی و عشرتی دو معلم پیشکسوت بویین زهرا هستند که سابقه حضور سه دهه در آموزش و پرورش بویین زهرا را در کارنامه خود دارند. آنها به تحلیل عینی پیشرفت آموزش و پرورش بویین زهرا در گفت‌وگو با پانا پرداختند.

نجفی با اشاره به تغییر فاحش سطح مدرک معلمان گفت: در گذشته به دلیل کمبود مدارس به ویژه برای دختران، آنها مجبور به ترک تحصیل می شدند، ولی امروز علاوه بر افزایش تعداد مدارس، ما شاهد تنوع مدارس در شهر و روستا هستیم.

نجفی با اشاره به اینکه در گذشته بیشتر فرهنگیان آقا و غیربومی بودند، بیان کرد: با گسترش مدارس در بویین زهرا، امروزه بیشتر فرهنگیان خانم و بومی بویین زهرا هستند. بومی شدن فرهنگیان نشانه بارز افزایش سطح سواد و دانش در نزد مردم بویین زهرا است.

عشرتی نیز در ادامه در خصوص کیفیت تحصیلی در بویین زهرا گفت: علاوه بر افزایش کیفیت مدارس بویین زهرا، در سال‌های اخیر شاهد تنوع چشمگیر رشته های تحصیلی هستیم و این امکان برای دانش آموزان مهیا شده است تا در رشته های مورد علاقه خود تحصیل کنند.

دانش آموز خبرنگار: مهسا آقامحمدلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار