شناسایی ترفندهای فرار مالیاتی با مصوبه مجلس

تهران(پانا)- سخنگوی سازمان امور مالیاتی در واکنش به تبلیغات در خصوص کارتخوان‌های معاف از مالیات در فضای مجازی اعلام کرد: این کارتخوان‌ها که برای بعضی از مشاغل معاف از مالیات است و برای سایر مشاغل دیگر استفاده می‌شود، بر اساس میزان و تعداد مبلغ واریزی رصد می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۴۴۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
 شناسایی ترفندهای فرار مالیاتی با مصوبه مجلس

مهدی موحدی اظهار داشت: هیچ کدام از کارتخوان‌ها به حکم این که کارتخوان هستند فرد را مشمول مالیات نمی‌کنند؛ بلکه کارتخوان‌ها بعد از ساماندهی بانک مرکزی در اختیار افراد قرار می گیرد. از این رو بانک مرکزی موظف است که کارتخوان‌ها را در اختیار کسانی که پرونده مالیاتی دارند، قرار دهد.

وی افزود: اگر این دستگاه به پرونده مالیاتی متصل شود، وجوه واریزی از درآمد و فروش مورد محاسبه قرار می‌گیرد و در هر صنفی بنا بر فعالیتی که دارد، بخشی از میزان فروش که توسط دستگاه کارتخوان ثبت شده، مشمول مالیات می‌شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: کارتخوان‌ها مجرای وجوه درآمدی هستند که وارد حساب‌های تجاری افراد می‌شود.

وی با اشاره به کارتخوان‌های معاف از مالیات گفت: یک بحث دیگر هم کارتخوان‌هایی است که در زمان ثبت وقتی به پرونده مالیاتی الصاق می‌شوند و معاف مالیاتی یا نرخ مالیاتی کمتر را شامل می‌شوند. این کارتخوان‌ها برای برخی از مشاغل است. در صورتی که این کارتخوان برای سایر مشاغل به فروش برود به بهانه اینکه معاف از مالیات است، مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

بکنظر بیان کرد: طبق مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی که در بودجه ۱۴۰۳ آمده است، کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، بر اساس مبالغ وجوه واریزی یا تعداد دفعات واریزی بالا، مورد رصد قرار می‌گیرند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار