گروه برتر کشوری جشنواره خوارزمی اشتهارد در گفت‌وگو با پانا:

جشنواره خوارزمی، بستری برای شکوفایی استعدادهای نهفته است

کرج (پانا) - گروه برتر کشوری در محور علوم آزمایشگاهی جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کردند جشنواره خوارزمی بستری برای شکوفایی استعدادهای نهفته و پرورش ستعدادهای شکوفا شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۳۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره خوارزمی، بستری برای شکوفایی استعدادهای نهفته است

زینب حکیم زاده، دانش آموز برتر جشنواره نوجوان خوارزمی از شهرستان اشتهارد در خصوص کسب رتبه برتر گروه علوم آزمایشگاهی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی بستری است که موجب می شود استعدادهای نهفته شکوفا شود و استعدادهای شکوفا شده پرورش یابد. به نظر من این جشنواره یک چالش متنوع از دو جنبه تئوری و عملی است که فرد با توجه به علایق و البته توانایی های خود می‌تواند رشد و تجربه های به خصوصی را کسب کند.»

وی افزود: «در ریاضی مبحثی به نام مکمل داریم که با همکاری گروه دیگری که مکمل یکدیگر بودیم نقاط ضعف خود را کاهش و نقاط قوت را افزایش دادیم و براساس تقسیم کاری که داشتیم موجب شد بهترین نتیجه را کسب کنیم.»

حکیم زاده اضافه کرد: «در محور علوم آزمایشگاهی که شرکت کرده بودیم رقابت در این محور بسیار بالا بود. مدام در حال تلاش بودیم که نکات علمی و درسی را آموزش ببینیم. به یاد دارم برای نوشتن پژوهش انرژی پاک که در مرحله استانی باید انجام می دادیم، به شخصه مقالات بسیاری از مهندسان را مطالعه می کردم.»

وی موفقیت خود را اینگونه روایت کرد: «به خاطر دارم که در راه برگشت از مسافرت بودیم. مدیر پژوهش سرای ابن سینا اشتهارد به پدر من کسب رتبه برتر کشوری در محور علوم آزمایشگاهی را اطلاع دادند و نگاه تحسین آمیز پدر و مادرم برایم برتر از هر هدیه ای بود. خدا را شاکرم که توانستم موجب خوشحالی خانواده شوم. شعار موفقیت گروه ما توکل به خداوند، حمایت اولیا، پایه علمی قوی و همکاری بین هم‌گروهی خود بود.»

در ادامه یگانه اسلام گروه دیگر برتر کشوری علوم آزمایشگاهی در رابطه با کار گروهی و هم گروهان خود عنوان کرد: «انجام کار گروهی دو نفره در این گروه باعث شناخت خودمان از نقاط قوت و ضعف همدیگر شد. همچنین این کار موجب اجرای صحیح مراحل، کاهش خطا و رسیدن به نتیجه عالی بود. در این چالش، من با انتخاب یک هم گروهی مناسب در تمام مراحل کار مانند دو تکه از پازلی بودیم که یکدیگر را کامل می کردیم.»

وی هدف و انگیزه شرکت خود را از جشنواره نوجوان خوارزمی اینگونه بیان کرد و گفت: «این جشنواره زمینه های علمی متفاوتی را در من ایجاد کرد و موجب رفع تردید من برای انتخاب رشته تحصیلی شد. علاقه بخصوص به زیرشاخه های محور علوم تجربی (آزمایشگاهی) و شرکت در کلاس های علوم آزمایشگاهی پژوهش سرای ابن سینا شهرستان اشتهارد موجب افزایش انگیزه من شد و ما برای موفقیت در این محور تلاش کردیم و البته که شوق برنده شدن را داشتیم که حاصل تلاش ها برایمان خیلی باارزش بود. خبر کسب رتبه برتر در کشور حسی وصف ناپذیر از شوق بود و موفقیت در چشمانمان جرقه می‌زد، چرا که معتقدم من پیروز می شوم؛ نه فورا ولی حتما.»

اسلام در پایان بیان کرد: «معتقدیم که عامل اصلی موفقیت تلاش است و فردی موفق است که تلاش کند، چرا که علاقه تنها بخشی از عامل موفقیت بوده و خواهد بود. اما وقتی این علاقه و دانش به مرحله عمل و تلاش برسد، با خواست خدا مانعی در موفقیت وجود نخواهد داشت.»

دانش آموزخبرنگار: سیده سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار