فرماندار شهرستان کرج:

تحقق رتبه‌های علمی در محافل ملی و بین‌المللی توسط نوجوانان یک سرمایه است

کرج (پانا) - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره‌ نوجوان خوارزمی استان البرز گفت تحقق رتبه‌های علمی در محافل ملی و بین‌المللی توسط نسل نوجوان یک سرمایه است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تحقق رتبه‌های علمی در محافل ملی و بین‌المللی توسط نوجوانان یک سرمایه است

یحیی رمضانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج ضمن تقدیر از دانش آموزان رتبه ممتاز کشوری، ناظران و دبیران جشنواره نوجوان خوارزمی در سطح استان بیان کرد: استان البرز همواره به عنوان قطب علم و فناوری ایران شناخته شده است و این مهم، مسئولیت ما البرزی ها را در حوزه کسب علم، نوآوری و ابتکار دوچندان می کند، بنابراین دانش آموزان و دانشجویان استان که قشر جوان، مطالبه گر و دغدغه مند جامعه نیز هستند می بایست در زمینه های علمی و معرفتی کوشش کرده و جایگاه علمی البرز را به عنوان قطب علم و فناوری بالا ببرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تحقق رتبه های علمی در محافل ملی و بین‌المللی به خصوص توسط نسل جوان و آینده ساز کشور، یک انگیزه و سرمایه حقیقی است، ما به این باور رسیده ایم که جوانان و نوجوانان خلاق و نوآور ایرانی، همواره در سطح کشور و جهان استعدادهای بی نظیر خود را اثبات کرده اند و آوازه ایران در حوزه های متنوع علمی و تربیتی همواره به گوش می رسد.

رمضانی در رابطه با نقش موثر و قابل توجه خانواده در تربیت نسل آینده ساز تشریح کرد: بدون شک دانش آموز نیازمند برخورداری از کانون گرم و صمیمی خانواده و رفاه لازم است تا قدرت فکری کافی برای حضور در محیط های اجتماعی همچون مدرسه، دانشگاه و به مراتب محیط کار را داشته باشد، همچنین آموزگاران، دبیران و مربیان پرورشی و فرهنگی آگاه می بایست با ارائه آموزشات لازم به آنها فرصت شکوفایی توانایی ها و استعدادهایشان را به وجود آورند.

وی درباره رابطه موثر میان دانش آموز و معلم اظهار کرد: امروزه ارتباط میان معلم و دانش آموز همانند ارتباط بین ریشه و تنه درخت است، رسالت دانش آموزی نشأت گرفته از رسالت علمی معلمان است ‌و در واقع معلم یک ریشه است و رفتار او به طرز شگرفی در اعماق فکری دانش آموز اثرگذار است؛ یک دانش آموز نگرش های ارزشمندی همچون مسئولیت پذیری و استقلال عمل را از مربیان و معلمان‌ خود می آموزد و در نهایت با حضور همین دانش آموزان، مدرسه به یک نهاد اجتماعی تاثیرگذار تبدیل خواهد شد.

فرماندار شهرستان کرج همچنین با اشاره به کسب رتبه دو کنکور ریاضی کشوری توسط دانش آموز البرزی گفت: کسب رتبه دو کشوری کنکور ریاضی توسط دانش آموز مسیحا باقری تنها، بار دیگر جایگاه والای علمی استان البرز را در سطح کشور بالا برد و بسیار افتخارآفرین و ارزشمند بود . امروزه تمامی دانش آموزان و نوجوانان ما می‌توانند با تکیه بر توانمندی های خاص خود همین قدر موثر و موفق جلوه کنند؛ چنان که امروز شاهد افتخارآفرینی و موفقیت آنها در محورهای مختلف جشنواره‌ی کشوری نوجوان خوارزمی هستیم.

وی در پایان خطاب به والدین دانش آموزان یادآوری کرد: والدین می بایست تلاش کنند به دانش آموزان در راه رسیدن به درجات و مراتب عالی کمک کنند، در واقع خانواده ها به عنوان مهم ترین و اصلی ترین کانون تربیتی فرزندان باید انگیزه کافی را برای رشد و توسعه فکری آنها ایجاد کنند،انشالله نسل تلاشگر نوجوان و جوان استان البرز با کسب امتیازات بالا و درجات علمی عالی جایگاه علمی استان را به قله ها برسانند.

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار