مصباحی مقدم در گفت‌وگو با پانا:

حضور در انتخابات یک تکلیف الهی و ملی است

افزایش مشارکت و رقابت در انتخابات از مهمترین وظایف شورای نگهبان است

تهران (پانا) - عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت حضور در انتخابات یک تکلیف الهی و ملی است و حق انتخاب، حقی اساسی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است.

کد مطلب: ۱۴۴۳۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور در انتخابات یک تکلیف الهی و ملی است

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با پانا در خصوص انتخابات اسفند ماه، اظهار کرد: «صاحب مملکت مردم هستند. مردم ایران که صاحب مملکت هستند، باید با حضور خود در صحنه‌های مختلف کشور و نظام نقش آفرینی کنند. اراده خود را برای ساختن سرنوشت خود اعمال کند. این مقتضای دین و نظام جمهوری اسلامی است. بنابراین اگر مردم به میدان نیایند و در انتخابات نقش خود را ایفا نکنند، از حق خود استفاده نکرده‌اند و حق خود را نادیده گرفته‌اند و سرنوشت خود را به دست دیگران داده‌اند و در چنین شرایطی جای ابراز ناراحتی هم نیست چرا که افرادی که سرنوشت خود را دست دیگران می‌دهند، ممکن است هرگونه سرنوشتشان رقم بخورد.»

وی افزود: «حضور در انتخابات یک تکلیف الهی و ملی است و حق انتخاب، حقی اساسی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است بنابراین قانون اساسی نقش بسیاری بالایی را به ملت عزیز داده و آن نقش آفرینی ملت در انتخاب رهبری است تا ملت اثرگذار باشند. »

این فعال سیاسی بیان کرد: «زمانی که افراد در مورد اراده امور کشور نقش‌آفرینی می‌کنند، احساس هم بستگی بیشتری نیز می‌‌کنند به علاوه بالا رفتن مشارکت در انتخابات موجب می‌شود که پشتوانه کشور و نظام افزایش یابد و با قدرت بالاتری رهبری، رئیس جمهوری و وزیر خارجه در مناسبات ایران و سایر کشورها ایفای نقش کنند و مجلس قوی تر و کارآمدتر شکل بگیرد. از آغاز پیروزی انقلاب مردم بودند که در انتخاب دولت‌ها، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر نقش تعیین‌کننده داشته و دارند.»

مصباحی مقدم به چهار شاخص امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مدنظر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: «مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند که انتخابات باید با سلامت و امنیت همراه باشد و با رقابت و مشارکت بالا برگزار شود. سلامت و امنیت انتخابات از وظایف وزارت کشور و شورای نگهبان است؛ به حمد الله در طول سالیان متمادی شاهد امنیت و سلامت در انتخابات هستیم.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره چگونگی افزایش رقابت و مشارکت نیز بیان کرد: «بالا رفتن مشارکت مردم و فراهم کردن بستر برای رقابتی شدن انتخابات از مهمترین وظایف شورای نگهبان است. خوشبختانه هم ثبت نام گسترده‌ای در انتخابات صورت گرفت و هم تایید صلاحیت‌ها گسترده بود و صلاحیت افراد مختلف از جناح‌های گوناگون احراز شد. حتی هیات‌های نظارت با سختگیری، عده‌ای را احراز صلاحیت نکردند اما شورای نگهبان با بررسی مجدد، حدود هزار نفر را تایید کرد. به نظر می‌رسد شورای نگهبان در این دوره به توصیه مقام معظم رهبری توجه کرده است و برای بالابردن رقابت، کار خود را انجام داده است و باید قدردان اقدامات شورای نگهبان بود.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «باز هم تا 19 بهمن فرصت است و شورای نگهبان ممکن است اسامی بیشتری از تایید صلاحیت‌شدگان را به وزارت کشور اعلام کند. امیدواریم این اتفاق بیافتد تا همه مردم و جریان‌های مختلف سیاسی شاهد حضور پررنگ کاندیداهای خود باشند و دستشان برای انتخاب در انتخابات باز باشد. این اتفاق خواهد افتاد. طبعاً انتظار این است که ان‌شالله سطح مشارکت هم افزایش پیدا کند.»

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران برای نامزدی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده و داوطلب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار