برگزاری ‌مسابقات ملی ‌علوم اعصاب شناختی با حضور سه هزار دانش‌آموز

در پایان دهمین دوره مسابقات ملی دانش آموزی علوم اعصاب شناختی به عنوان بزرگترین کارسوق تحقیقاتی علوم شناختی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، پنج تیم برتر معرفی و تقدیر شدند.

کد مطلب: ۱۴۴۳۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ‌مسابقات ملی ‌علوم اعصاب شناختی با حضور سه هزار دانش‌آموز

‌به گزارش ‌معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این رویداد با هدف معرفی و انگیزه‌ بخشی به دانش ‌آموزان مقطع دبیرستان برای ورود به تحقیقات بین رشته‌‌ای در حوزه علوم اعصاب‌ شناختی و بسترسازی جهت شناخت و هدایت استعداد‌های این حوزه هر ساله با حمایت و همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و سازمان ملّی پرورش استعداد‌های درخشان برگزار شد.

در دهمین دوره از مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی، سه هزار دانش‌آموز مقطع دبیرستان از استان‌های کشور در قالب ۶۰۰ تیم ترکیبی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در مراسم اختتامیه این مسابقات پنج تیم برتر و سه تیم شایسته تقدیر معرفی شدند.

فعالیت‌های پژوهشی، عمده‌ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته‌های علوم اعصاب شناختی محسوب می‌شود تا حلقه اتصال فعالیت‌های تحقیقاتی از دوره‌های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی باشد.

در این دوره از مسابقات، طرح های دانش آموزی حوزه علوم اعصاب شناختی از شهرهای کاشمر، زنجان، خوی‌، شهریار و ایذه به عنوان پژوه‌های برتر انتخاب و سه طرح نیز از استان‌های البرز، اصفهان و خراسان رضوی شایسته تقدیر معرفی شدند.

در دهمین کارسوق تحقیقاتی علوم اعصاب شناختی پروژهای "اثر صوت بر حافظه حسی"، "بررسی اثر توجه دیداری در موش‌ها، "بررسی اثر شرطی سازی پاولوی بر روی دارونما و بی‌‌حرکتی"، "‌آیا مغز ما قابلیت جهت‌یابی معکوس را دارد" و "‌بررسی نقش حافظه کوتاه مدت بر یادگیری و مدت زمان ماندگاری کلمات در حافظه با توجه به صامت و مصوب کلمات براساس فرضیه فنوسمانتیک" از سوی داوران به عنوان برترین‌‌ها انتخاب شدند.

در این رویداد همچنین براساس نظر داوران پروژه‌های "‌مقایسه میزان خطای لنگر در مواجهه با محرک دیداری با شنیداری در پاسخگویی به سوالات علمی"، "‌سوگیری تایید چگونه بر ادراک کاربران فضای مجازی اثر می‌گذارد" و نیز "‌آیا موش‌های بالغ می‌توانند از طریق صداهای فراصوت احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند" شایسته تقدیر شناخته شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار