سرمربی پرسپولیس از برزیل می‌آید

تهران (پانا) - ­مارکوس پاکتا، سرمربی نام آشنای برزیلی در آستانه هدایت تیم پرسپولیس و جانشینی یحیی گل محمدی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سرمربی پرسپولیس از برزیل می‌آید

پس از استعفای یحیی گل محمدی؛ مدیران باشگاه پرسپولیس رایزنی و مذاکره برای انتخاب سرمربی جدید را آغاز کردند. اولین گزینه مدیران باشگاه پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ بود که در ۲ مرحله مذاکره با وی به نتیجه‌ای نرسید و پرونده حضورش در پرسپولیس بسته شد. پس از آن مذاکره با دیگر گزینه‌ها از جمله ژوزه پسیرو، جانی دی بیازی و ولادیمیر پتکوویچ آغاز شد که این مذاکرات نیز به نتیجه نرسید تا مدیران باشگاه پرسپولیس به سراغ گزینه بعدی بروند. مارکوس پاکتا گزینه بعدی برای مذاکره بود که هم اکنون هدایت تیم بلوزداد الجزایر را بر عهده دارد.

این سرمربی ۶۵ ساله برزیلی سابقه حضور در چهار لیگ امارات، قطر، عراق و عربستان را دارد و در این لیگ‌ها تیم‌هایی مثل الغرافه، الریان، الشباب، الشرطه و الهلال را هدایت کرده است و البته از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ سرمربی تیم ملی عربستان هم بود و با این تیم در جام جهانی ۲۰۰۶ حضور داشت.

پاکتا با الغرافه دو بار قهرمان لیگ قطر شده و دو جام امیر قطر و یک جام ستارگان قطر را با این باشگاه و الریان برده است و همچنین با الهلال قهرمان لیگ عربستان و جام شاه فهد شده است؛ آخرین جام او نیز مربوط به قهرمانی لیگ الجزایر با تیم بلوزداد است که مربوط به فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بوده است.

این سرمربی برزیلی سابقه هدایت تیم ملی لیبی، الزمالک مصر، الاتحاد لیبی و باشگاه پون سیتی هند را نیز در کارنامه خود داشته و در دو مقطع سرمربی تیم‌های فلامینگو و بوتافوگو در لیگ برزیل بود.

مهمترین عنوانی که در کارنامه پاکتا ثبت شده است قهرمانی با تیم زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال برزیل در جام‌های جهانی است که در سال ۲۰۰۳ موفق به کسب این عناوین شده است.

گفتنی است؛ در حالی از پاکتا به عنوان جانشین گل محمدی نام می‌برند که تاکنون مسئولان باشگاه پرسپولیس واکنشی به این خبر نداشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار