پدر یک دانش آموز البرزی در گفت و گو با پانا:

کیفیت آموزش در مدارس باعث یادگیری پویا دانش آموزان شده است

کرج (پانا) - پدر دانش‌آموز البرزی بیان کرد آموزش و پرورش، زیربنای توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هر جامعه است. در هر نظام آموزشی عوامل بسیاری دست به دست هم می‌دهند تا کیفیت یادگیری و پیشرفت تحصیلی برای دانش‌آموزان پویاتر باشد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت آموزش در مدارس باعث یادگیری پویا دانش آموزان شده است

رامین احمدی، پدر یک دانش آموز کرجی در خصوص کیفیت نظام آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «کیفیت آموزشی در مدارس بسیار عالی است. خصوصا در سال های اخیر که در برخی مدارس با راه اندازی تخته های هوشمند نیز باعث یادگیری پویا داش آموزان شده است. با وجود اینکه همه دانش آموزان قدرت درک یکسانی از دروس را ندارند و دانش آموزان ضعیف همیشه در کلاس های سنتی دچار مشکل می شوند، اما کلاس های درس هوشمند با وجود پویایی و قابلیت هایش باعث شده این دسته از دانش آموزان نیز به راحتی دروس را یاد بگیرند. مفاهیم آموزش داده شده به صورت فیلم و یا پاورپوینت می توانند به وضوح در ذهن دانش آموزان ثبت شوند. البته همه این موضوعات بستگی به منطقه مدرسه ای نیز دارد. مدارسی که در مراکز شهر قرار گرفته اند از امکانات بسیار خوبی برخوردارند و نظام آموزش و پرورش از دید آن مدارس بسیار عالی است، اما متاسفانه در همه مناطق این مسئله یکسان نیست و برخی مدارس در مناطقی از استان خصوصا ناحیه ۳ وجود دارند که از امکانات بسیار کمی برخوردارند و یا حتی کمبود آموزگار در آن مدارس رواج دارد.»

وی افزود: «در سال های اخیر شاهد پیشرفت بسیار مدارس بوده ایم که می توان به جوان شدن کادر معلمان مدارس نیز اشاره کرد. جوان‌تر شدن معلمان مدارس باعث افزایش صبر و حوصله آنها، ارتباط سریع و راحت تر دانش آموزان با دبیران، کاهش تنبیه و جایگزین کردن روش هایی همانند آموزش با بازی و در نتیجه افزایش کیفیت یادگیری و انگیزه دانش آموزان شده است.»

احمدی اضافه کرد: «امروزه مباحث و فعالیت های پرورشی در مدارس افزایش چشمگیری داشته است. شرکت در مسابقات گوناگون و عضویت در برخی انجمن ها باعث افزایش انگیزه دانش آموزان و شکوفا شدن استعدادهای آنها در زمینه های مختلف علمی، ورزشی، ادبی و... شده است که این موارد در انتخاب رشته و آینده شغلی دانش آموزان نیز حائز اهمیت است.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «نوسازی مدارس و ساخت مدارس جدید باعث افزایش مدارس در سطح استان و کمتر شدن تعداد دانش آموزان در کلاس ها و در نتیجه افزایش کیفیت یادگیری دانش آموزان می شود. نوسازی مدارس تضمین می‌کند که زیرساخت‌ها به‌روز هستند و استانداردهای ایمنی فعلی رعایت شده‌اند. همچنین باعث بهبود جذابیت و زیبایی‌ مدرسه خواهد شد و آن را به محیطی جذاب‌تر و الهام‌بخش‌تر برای دانش‌آموزان تبدیل خواهد کرد. به‌علاوه، بازسازی مدرسه می‌تواند با ارائه امکانات مدرن مانند آزمایشگاه‌های علوم، کارگاه‌های کامپیوتر و کتابخانه‌ها به بهبود عملکرد کلی تحصیلی دانش‌آموزان کمک کند.»

خبرنگار : آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار