سفرهای استانی گام اول مردم‌گرایی و نشان افتخار دولت مردمی

رئیس جمهوری بر استفاده از ظرفیت جوانان برای رشد و توسعه تاکید کرد

تهران (پانا) - سفرهای استانی به عنوان گام اول مردم‌گرایی، دستاوردی قابل توجه برای دولت سیزدهم است. مشی مدیریتی و تاکید فردی آیت الله رئیسی بر سفرهای استانی نشان‌دهنده مردمی بودن دولت است.

کد مطلب: ۱۴۴۱۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
سفرهای استانی گام اول مردم‌گرایی و نشان افتخار دولت مردمی

از آنجایی که حل مسائل و رفع کاستی‌ها و توسعه نیافتگی‌ها، هدف اصلی دولت است، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در ادامه بازدید از شهرستان‌های استان تهران همراه با برخی از اعضای کابینه دولت به فیروزکوه رفت تا مشکلات و مسائل این شهرستان را بررسی کند. رئیس جمهوری در بدو ورود مورد استقبال فرماندار و مسئولان فیروزکوه قرار گرفت، بازدید از طرح ملی سد مخزنی نمرود، بررسی روند پیشرفت و مشکلات تکمیل این پروژه نخستین برنامه رئیس جمهوری در فیروزکوه بود. همچنین دیدار با جمعی از منتخبان شهرستان، بررسی مسائل اساسی و مطالبات مردمی از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه رئیس جمهور در فیروزکوه است.

موضوعات مختلف به خصوص مسائل مربوط به حوزه راه‌ها، مباحث مرتبط با حریم بستر رودخانه‌ها، ایجاد سیل‌بند و ساماندهی مسیل‌ها، اجرای پروژه فاضلاب شهری و تصفیه خانه، ارتقاء بهداشت و درمان، تقویت زیرساخت‌های آب آشامیدنی پایدار، موضوعات رفاهی اعم از فضای آموزشی، ورزشی، تفریحی و از سوی مسئولان در سفر رئیس جمهور به ۲ شهرستان فیروزکوه و دماوند پیگیری شد.

آیت الله رئیسی با حضور در محل احداث سد مخزنی «نم‌رود» ضمن بازدید از این سد، با توضیحات دست‌اندرکاران اجرایی از جزئیات احداث و مراحل باقیمانده تا تکمیل آن مطلع شد.

سد مخزنی «نم‌رود» به منظور تنظیم سالیانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب، کشاورزی و صنعتی احداث شده است.

بهبود و توسعه الگوی کشت اراضی پایین دست به مساحت ۳۵ هزار هکتار، جلوگیری از شور شدن سفره‌های آب زیرزمینی و از بین رفتن آب‌خوان منطقه، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی از جمله اهداف احداث این سد است. این سد با هسته رسی، حجم کل ۱۳۸ میلیون مترمکعب و با ارتفاع تاج ۸۳.۵ متر احداث شده و مجموع پروژه ۸۷.۶۷ درصد پیشرفت دارد.


بنای دولت حمایت از دامداران و کشاورزان است

رئیس جمهوری در دیدار جمعی از اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه مناطق اطراف تهران در حد یک استان ظرفیت دارد، خاطرنشان کرد: اطراف تهران زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب و مردم عزیزی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد و اگر هم کمبودی وجود دارد، باید برطرف شود.

رئیسی ادامه داد: کشاورزی در فیروزکوه از موضوعات دارای اهمیت است و باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد، این سرمایه‌گذاری ایجاب می‌کند محصول با کیفیت تولید شود و در مقابل کشاورزان هم نباید دغدغه فروش، تبدیل محصول کشاورزی و آب را داشته باشند.

وی تاکیدکرد: با توجه به زمینه‌های مناسب برای کشاورزی و دامداری در شهرستان فیروزکوه، بنای دولت حمایت از این ۲ بخش است.

بهره برداری از سد نم‌رود حداکثر تا یکسال دیگر

رئیس دولت با بیان اینکه سرکشی دولت به شهرستان‌ها و طرح‌ها برای بهره برداری و افتتاح نیست بلکه برای بررسی مشکلات پروژه‌های متوقف شده و نیمه تمام است، گفت: نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار است و ساماندهی طرح‌ها برای دولت مهم است.

رئیسی اضافه کرد: سد «نم‌رود» باید سریعا مشکلاتش رفع شود تا آبگیری کامل سد انجام و منافع آن شامل مردم شود.

وی ادامه داد: کار این سد از سال ۸۴ آغاز شده و نباید تا الان طول می‌کشید، اما اکنون دولت با بررسی‌های کارشناسی مقرر کرد حداکثر تا یک سال دیگر کار‌های این سد انجام و آماده بهره برداری کامل شود.

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه حوزه سلامت برای دولت بسیار مهم است و اقدامات خوبی در این دولت صورت‌گرفته، اظهارکرد: بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی که مدت‌ها از ساخت آن گذشته بود در این دولت تکمیل و به بهره برداری رسید مانند بیمارستان ۳۰ ساله شهریار.

از ظرفیت جوانان برای رشد و توسعه استفاده شود

رئیسی مهم‌ترین سرمایه را نیروی انسانی کار آمد دانست و گفت: جوانان این منطقه نیروی انسانی کارآمدی هستند که باید از ظرفیت آن‌ها برای رشد و توسعه منطقه استفاده شود.

رئیس جمهور، فعال شدن اقتصاد گردشگری در منطقه فیروزکوه را از برنامه‌های دولت برشمرد و گفت: تحقق این امر موجب ایجاد اشتغال و ثروت می‌شود. کار مردم باید سریع و دقیق انجام شود؛ مراقب باشید مراجعه‌ی آن‌ها به شما جنبه عادی پیدا نکند و صدای کسی که حقی را می‌طلبد برایتان عادی نباشد چرا که ادامه این رویه کار را سخت می‌کندوی افزود: با توجه به صنایع خوب و فعالی که در این منطقه وجود دارد، تامین زیرساخت‌های صنعتی برنامه دیگر دولت در این منطقه خواهد بود.

آیت الله رئیسی همچنین به موضوع تعریف درست و منطقی حریم رودخانه در شهرستان فیروزکوه به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت، همواره حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور بوده و قطعاً ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها از نظر ما غیرقانونی است، اما باید به جهت بهره‌مندی مردم از این منابع طبیعی، تعریفی درست و منطقی نسبت به حریم رودخانه‌ها داشته باشیم که این موضوع در دستور کار دولت خواهد بود.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه، حضور مردم در عرصه‌های مختلف را پشتوانه عظیم برای انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف نظام دانست و افزود: بی‌تردید قدرت نظامی، توان علمی و فناوری و پیشرفت‌های اقتصادی از جمله مؤلفه‌های قدرت‌افزایی برای کشور است، اما مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف در حمایت از نظام و رهبری است و قدردانی از این مردم همیشه در صحنه و وفادار توجه به خواست آنان است.

کار مردم باید سریع و دقیق انجام شود

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان گفت: کار مردم باید سریع و دقیق انجام شود و کار‌ها باید با روحیه جهادی و بسیجی به ثمر بنشیند چرا که عادی شدن فعالیت‌ها ممکن است هر مسئولی را آن قدر احاطه کند که دچار روزمرگی شود و این از آفات کار اداری و سازمانی است.

رئیس دولت تاکید کرد: مراقب باشید مراجعه‌ی مردم به شما جنبه عادی پیدا نکند و صدای کسی که حقی را می‌طلبد برایتان عادی نباشد چرا که ادامه این رویه کار را سخت می‌کند.

وی یادآور شد: زمانی که در دستگاه قضا بودم تاکید داشتم که اگر کسی دادخواهی کرد نباید دادخواهی او عادی تلقی شود؛ دل مردم با سخن شاد نمی‌شود، با عمل و اقدام است که دل آن‌ها شاد خواهد شد و باید با اقدام و عمل تلاش کرد گره‌ها باز شود.

توصیه آیت الله رئیسی به اجرای عدالت اداری تا فراهم سازی فضای تفریحی بانوان

اجرای عدالت اداری، رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای در ادارات،تشکیل شورای ترافیک به منظور کاهش تصادفات، فراهم سازی فضای تفریحی مخصوص بانوان، توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، دامداری، صنعت و گردشگری درفیروزکوه، برخورد جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز و تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی دماوند از مهمترین توصیه رئیس جمهور در سفر به شهرستان‌های فیروز کوه و دماوند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار