درنشست مشترک معاون سواد آموزی استان و معاون دادستان مشهد مطرح شد:

حمایت قضایی در برنامه شتاب‌بخشی سوادآموزی گام موثری در کاهش نرخ بی‌سوادی است

مشهد (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با تشریح برنامه و اقدامات سوادآموزی استان خواستار حمایت قضائی از برنامه‌های شتاب‌بخشی وفق تکالیف مقرر دستگاه‌های اجرایی در قانون اساسی کشور شد.

کد مطلب: ۱۴۴۱۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
حمایت قضایی در برنامه شتاب‌بخشی سوادآموزی گام موثری در کاهش نرخ بی‌سوادی است

زهرا شوشتری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان حمایت دستگاه قضایی در دیدار با عاون دادستان و رئیس مجتمع قضائی حمایتی، شوق زندگی در خصوص اجرای وظایف قانونی دستگاه های اجرایی در امر ریشه کنی بی سوادی را گام موثر در کاهش نرخ بی سوادی خواند و افزود: بی سوادی در جوامع بشری یکی از مهم ترین عوامل در بروز مخاطرات اجتماعی و فرهنگی است و هر گونه تلاش در کاهش نرخ بی سوادی ارتباط مستقیمی با کاهش نرخ جرم و وقوع پدیده های مخرب اجتماعی دارد.

شوشتری ادامه داد: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش به عنوان متولی امر سوادآموزی برنامه جامعی در خصوص شناسایی، جذب و آموزش افراد فاقد سواد تحت عنوان شتاب بخشی به کلیه دستگاه های اجرایی استان از طریق شورای پشتیبانی سوادآموزی ارسال کرده که در این برنامه وظایف و گام های اجرایی هر دستگاه به صورت مجزا آورده شده است.

وی ضمن تقدیر از حمایت های معاون دادستان در خصوص اجرای دوره های سوادآموزی در مراکز قضایی استان، در خصوص ایجاد مرکز یادگیری محلی در مجتمع قضائی حمایتی شوق زندگی اعلام آمادگی نمود.

نیره عابدین زاده معاون دادستان و رئیس مجتمع قضائی حمایتی شوق زندگی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز صدور پیام تاریخی حضرت امام(ره) و تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: بسط سوادآموزی از صرف آموزش و یادگیری خواندن و نوشتن به آموزش ها و مهارت های کاربردی و بروز و تعمیق سوادآموزی می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه فرهنگ ساز نقش مهمی در این زمینه دارد.

معاون دادستان در این جلسه با اشاره به مواد و مصوبات قانون اساسی کشور موضوع ریشه کنی بی سوادی را تکلیف قانونی دستگاه های اجرایی برشمرد و افزود: از بین بردن بی سوادی در جامعه مربوط به یک دستگاه و یک نهاد نیست بلکه همه دستگاه ها موظف هستند تمام امکانات و ظرفیت های خود را برای کاهش درصد بی سوادی در جامعه به کار گیرند و هرگونه اهمال در این خصوص موجب ورود دستگاه های نظارتی و قضائی خواهد شد.

عابدین زاده ضمن استقبال از پیشنهاد تاسیس مرکز یادگیری محلی در مجتمع قضائی شوق زندگی از همکاری های خوب و موثر آموزش و پرورش استان تقدیر کرد و افزود: مجتمع شوق زندگی آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت موجود برای شناسایی،جذب و آموزش مراجعین و مدجویان استفاده کند.

دانش آموز خبرنگار: سارینا خوشنام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار