به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان؛

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک برگزار می‌شود

نمایندگان کشورمان در آخرین دوره المپیاد فیزیک (۲۰۲۳) در کشور ژاپن موفق به کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز شدند

تهران (پانا) - پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک از ۳۱ تیر‌ تا ۸ مرداد‌ سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴) به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و با هدف برگزاری یک رقابت پرشور بین‌المللی و همچنین تقویت وحدت، صلح و تفاهم بین ملت‌ها برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک برگزار می‌شود

‌به گزارش روابط‌ عمومی ‌دانشگاه صنعتی اصفهان، تفاهم‌نامه همکاری در برگزاری المپیاد جهانی فیزیک، با حضور جمال‌الدین مهدی‌نژاد رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به‌ عنوان مامور اجرای المپیاد از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان میزبان این رویداد معتبر جهانی و محمود بهمن آبادی به عنوان مشاور وزیر و رئیس کمیته برگزاری المپیاد به امضا رسید.

بابایی، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: در این دوره از رقابت‌ها انتظار می‌رود بیش از 400 دانش‌آموز نخبه‌ و 250 سرپرست از استادان فیزیک از حدود 70 تا 80 کشور جهان برای شرکت در این رقابت علمی به ایران و شهر اصفهان سفر کنند.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: با توجه به اهمیت روزافزون فیزیک در اکثر زمینه‌های فناوری و همچنین درآموزش عمومی جوانان و همچنین با هدف افزایش ارتباطات بین‌المللی، این رقابت جهانی هر ساله در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در حال حاضر المپیاد بین‌المللی فیزیک ششمین دهه تأسیس خود را جشن می‌گیرد و در طول ۵۷ سال گذشته شاهد برگزاری ۵۳ مسابقه جهانی فیزیک بوده‌ایم.

‌دانشگاه صنعتی اصفهان پیش‌ از این نیز در سال ۱۳۸۶ میزبان سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک بوده است.

از این‌رو برای هماهنگی‌های لازم و کسب آمادگی برای میزبانی شایسته این رویداد معتبر جهانی در کشورمان، اولین نشست مشترک کارگروه اجرایی و علمی‌ المپیاد با حضور همه دست‌اندرکاران در دانشگاه صنعتی اصفهان در دی ماه 1402 برگزار شد و تمام ابعاد برگزاری این رویداد علمی-فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

بابایی با بیان اینکه تلاش می‌شود، میزبانی در شهر تاریخی اصفهان نمایانگر فرهنگ غنی مهمان‌دوستی، تمدن این سرزمین کهن و از طرفی پیشرفت‌های علمی و فناورانه بومی باشد، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان با نگاه ملی تلاش می‌کند با استفاده از مجموعه اساتید، دانشجویان و کارکنان پرتلاش، تجربه ارزشمند دوره‌های قبلی و همچنین به کارگیری همه زیرساخت‌های رفاهی و آموزشی خود، رقابت علمی پویا و معتبری را برای شرکت‌کنندگان اجرا کند.

دانش‌آموزان نخبه ایرانی هر ساله در المپیادهای علمی افتخارآفرین هستند. نمایندگان کشورمان در آخرین دوره المپیاد فیزیک (۲۰۲۳) در کشور ژاپن موفق به کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز شدند.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار