کارشناس پیش‌دبستانی آموزش و پرورش شهریار:

اجرای کارگاه توانمندسازی طرح شهید رحمانی در شهریار

شهریار (پانا) - کارشناس پیش‌دبستانی آموزش و پرورش شهریار از کارگاه‌های طرح شهید رحمانی به صورت منطقه‌ای با هدف توانمندسازی نیروهای کودکستان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای کارگاه توانمندسازی طرح شهید رحمانی در شهریار

افسانه امیری، کارشناس پیش‌دبستانی و کودکستان‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان‌ شهریار در ارتباط با طرح شهید رحمانی که کارگاه‌های توانمندسازی مرتبط با آن در شورای آموزش و پرورش، دبیرستان عزیزالله پزشکی و پژوهش سرای دانش‌آموزی جوان برگزار شده است، در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: در مقطع پیش دبستانی، کودکان نباید آموزش ریاضی، فارسی و علوم ببینند، بلکه کودکان باید بیشتر مهارت‌ها را یاد بگیرند، مهارت‌هایی مانند مفاهیم ریاضی به صورت بازی یا با استفاده از قصه‌گویی به کودکان مهارت‌های فردی را آموزش بدهند. در جلسه گذشته کارگاهی با موضوع آوا‌شناسی برگزار شد. دلیل برگزاری کارگاه آواشناسی این است در خیلی از مراکز به اشتباه به کودکان حرف الفبا‌ را آموزش می‌دهند و در پیش دبستانی هدف از این نیست که کودکان حروف‌ الفبا را یاد بگیرند، هدف این است که با صداهای حروف الفبا آشنا شوند و اگر کودکان مشکل گفتاری دارند؛ آن مشکلات را ارجاع دهیم تا برطرف و آماده رفتن به دبستان شوند.

وی در ادامه افزود: سازمان تعلیم و تربیت کودک در سال‌های اخیر با قدرت به بدنه آموزش و پرورش اضافه شده است تا عهده دار مراکز آموزشی زیر هفت سال باشد. تا قبل از این، سازمان بهزیستی عهده دار این امر مهم یعنی سازماندهی کردن، نظارت و آموزش کودکستان‌ها و مهدکودک‌ها بوده است.

امیری در ادامه تشریح کرد: به دلیل اینکه امروزه، تعداد زیادی نیرو وارد این حوزه شده‌اند و اغلب تجربه‌ کاری کمتری دارند این دوره‌ها برای این افراد با اهداف توانمندسازی برگزار می‌شود و در مورد نام طرح شهید رحمانی، لازم است بگویم که برگرفته از نام یک آموزگار منطقه شهریار است و به احترام این شهید، این طرح نامگذاری شده است.

امیری در ادامه از اهداف این طرح گفت: هدف از این طرح این است که تمام نیروهای کودکستان‌ها (مهدکودک‌ها و پیش دبستانی‌ها) که این کودکان در بازه سنی صفر‌ تا‌ 6 سال هستند و با این کارگاه‌ها این نیروهایی که در کودکستان‌ها تمایل به فعالیت دارند یا در حال فعالیت هستند را توانمند کنیم. این آموزش‌ها و کارگاه‌ها با حضور اساتید‌ کارشناس و متخصص در حوزه کودک برگزار می شود که اکثر این اساتید در زمینه‌ قصه‌گویی، روانشناسی، اختلال یادگیری، شعر و نمایش خلاق تجربه دارند.

دانش‌آموز خبرنگار: حنانه رنجبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار