نوبت‌گیری ۵۳ درصد نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان استان قم در برنامه سنجش

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سیزدهمین نشست شورای راهبری از حرکت ارزنده آموزش و پرورش استثنایی قم  در نوبت‌گیری ۵۳ درصد نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان  در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نوبت‌گیری ۵۳ درصد نوآموزان بدو ورود به پیش‌دبستان استان قم در برنامه سنجش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در بخشی از سیزدهمین نشست شورای راهبری که با محوریت ارائه گزارش آموزش و پرورش استثنایی قم برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی استان ها در تحقق شاخص های سه بسته تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی و مشارکت ها عملکرد خوبی داشته اند، گفت: اقدامات آموزش و پرورش استثنایی قم نیز در اجرای سه بسته تحولی بویژه در بسته مشارکت ها قابل تقدیر است.

وی افزود: اجرای دو بسته تحولی جدید سازمان و اجرای شاخص های بسته های تحولی سه گانه سال گذشته نیز باید توسط ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها در سال جاری پیگیری شود.

وی با اشاره به طرح خشت تا بهشت آموزش و پرورش استثنایی گفت: در این طرح سهم آموزش و پرورش استثنایی قم از ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی ۳ مدرسه است که خوشبختانه هر سه مدرسه در حال ساخت است‌.

حسینی با تاکید بر ایجاد نمایشگاه دائمی دست آورد های دانش آموزان استثنایی در همه استان ها گفت: ایجاد نمایشگاه دائمی از دست آورد های دانش آموزان استثنایی و همکاری با حوزه علمیه قم از جمله اقدامات ارزشمند این استان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی استان ها باید برای ساخت سالن ۲۰۰ متری ورزشی در ۳۰۷ مدرسه از منابع داخلی تامین اعتبار کنند، گفت: در آموزش و پروش استثنایی قم ۱۶ مدرسه دارای ظرفیت ایجاد سالن های ورزشی ۲۰۰ متری درون مدرسه ای هست که باید تلاش شود منابع ساخت این سالن ها تامین شود.

حسینی خواستار پیگیری طرح نهضت توان افزایی در استان ها شد و گفت: در سال جاری برای طرح نهضت توان افزایی ۵۰ میلیارد اعتبار دیده شده است که سهم هر استان بین یک ونیم تا ۵ میلیارد است و استان ها تلاش کنند ۵۰ درصد دیگر اعتبار را از منابع داخلی تامین کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی قم در کنار ۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری به ۷ مرکز مشکلات ویژه یادگیری دیگر نیاز دارد، گفت: آموزش و پرورش استثنایی قم یک مرکز مشاوره دارد اما در جهت استاندارد سازی باید ۵ مرکز مشاوره دیگر در این استان ایجاد شود و ساخت یک مرکز جامع تشخیصی توانبخشی و آموزشی در این استان نیز باید پیگیری شود.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه ۵ هزار و ۴۴۷ دانش آموز در استان قم به وسیله ارتباطی هوشمند دسترسی نداشتند، گفت: از این تعداد تاکنون ۳ هزار و ۱۴۷ وسیله ارتباطی هوشمند به دانش‌آموزان کم برخودار قم اهدا شده است و سهم‌ آموزش و پرورش استثنایی قم از اعتبار ۵۰ میلیاردی طرح هدایت ۲ میلیارد و ۱۹۲ میلیون است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار