جشنواره سرود و هنرهای نمایشی با حضور ۷۰۰ دانشجومعلم برگزار شد

تهران (پانا) - جشنواره تخصصی سرود و هنرهای نمایشی دانشجومعلمان سراسر کشور در استان قزوین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره سرود و هنرهای نمایشی با حضور ۷۰۰ دانشجومعلم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ با توجه به نقش و اهمیت آشنایی و درک هنرهای نمایشی در شور آفرینشگری دانشجو معلمان و کسب مهارت‌های آموزگاری، جشنواره سرود و هنرهای نمایشی با رویکرد آموزشی و کسب تجربه در دی ماه 1402 به شکل مستقل از دیگر رشته‌های جشنواره قرآن و عترت و با هدف غنا بخشیدن به آموزش‌های تخصصی در حوزه نمایش و سرود و تمرکز بر اجرای تئاتر‌های دانشجویی به منظور کشف نقاط قوت و ضعف اجراها و تقویت گروه‌های فعال تئاتر برگزار شد.

در این جشنواره، کلاس‌های آموزش تخصصی با عنوان کارگاه ساخت و تولید نمایش رادیویی، ساخت عروسک، کارگاه آموزش تکنیک های سرود، کارگاه بازیگری و کارگردانی با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد.

از اهداف این جشنواره می‌توان به ایجاد نشاط و شور و کار جمعی، افزایش انگیزه و شوق آفرینشگری هنری، آشنایی با ابعاد مختلف هنرهای نمایشی، شکل دادن به رخدادهای مبتنی بر فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی در حوزه هنرهای نمایشی با محوریت مفاهیم تعلیم و تربیت، افزایش فعالیت‌های هنری و فرهنگی دانشجو معلمان در پردیس‌ها و مراکز اشاره کرد.

این جشنواره در بخش‌های تئاتر صحنه، تئاتر عروسکی، نمایشنامه خوانی، تعزیه و سرود با موضوعات تعلیم و تربیت، دفاع مقدس، تاریخی، اجتماعی، ملی، حماسی، اقتباسی و آزاد در یک فرآیند داوری دو مرحله ای برگزار شد.

در مرحله اولیه داوری، کیفیت و نقاط قوت و ضعف آثار مورد بررسی قرار گرفت و مرحله نهایی داوری از تاریخ 16 الی 19 دی ماه در همه بخش‌ها انجام شد. با توجه به تلاقی این جشنواره با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این جشنواره به نام روایت حبیب مزین شد. در این جشنواره سرودی با مضمون شهادت و مقاومت با یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آماده شد و در مراسم اختتامیه توسط همه دانشجو معلمان در آمفی تئاتر پردیس شهید رجایی قزوین اجرا شد.

در این جشنواره بالغ بر700 نفر در قالب 70 گروه در پنج رشته نمایشنامه خوانی، تئاتر صحنه ای، تئاتر عروسکی، سرود و تعزیه از 26 استان به میزبانی استان قزوین با هم به رقابت پرداختند، که پس از داوری نهایی آثار اسامی برگزیدگان در رشته‌های مختلف اعلام شد.

گفتنی است؛ در رشته‌های سرود تعداد 28 گروه ( 13 گروه برادران ) و ( 15 گروه خواهران)؛ تئاتر صحنه ای تعداد 22 گروه ( 12 گروه برادران ) و ( 10 گروه خواهران )، نمایشنامه خوانی تعداد 12 گروه ( 5 گروه برادران ) و ( 7 گروه خواهران )، تعزیه تعداد 4 گروه ( 2 گروه برادران ) و ( 2 گروه خواهران) و نمایش عروسکی تعداد 5 گروه ( 2 گروه برادران) و ( 3 گروه خواهران) حضور داشته و با هم به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار