مدیر‌کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری تاکید کرد:

ضرورت تحقق توسعه عدالت آموزشی در مدارس عادی دولتی

تهران (پانا) - مدیر‌کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تغییرات کنکور سراسری و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را از نمودهای بسط عدالت آموزشی و توجه به مدارس عادی دولتی دانست.

کد مطلب: ۱۴۴۰۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تحقق توسعه عدالت آموزشی در مدارس عادی دولتی

‌‌به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، عباس سلطانیان ضمن حضور در کارگاه آموزشی و دانش‌افزایی معاونان و کارشناس مسئولان آموزش دوره دوم متوسطه نظری استان خوزستان با اشاره بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در باب توجه به مدارس عادی دولتی، خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی و به عبارتی توسعه عدالت آموزشی در مدارس عادی دولتی در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است و تغییرات کنکور سراسری و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی نیز از نمودهای بسط عدالت آموزشی و توجه به مدارس عادی دولتی است.

وی در ادامه افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت آموزش متوسطه با رویکرد و راهبرد توسعه مهارت‌های علمی، عملی و پژوهشی دانش‌آموزان در جهت هویت‌یابی، استقلال‌یابی و مسئولیت‌پذیری در راستای تربیت دانش‌آموزان تمام ساحتی است.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر برنامه محوری و حرکت در مسیر تحقق اهداف، تصریح کرد: امر مهم اولویت‌بندی و تشخیص اولویت‌ها از نکات بسیار مهم برای معاونان و کارشناسان آموزش است که با اتخاذ راهبردها، فعالیت‌ها و اقدامات موثر حرکت در مسیر تحقق اهداف امکان‌پذیر می‌شود.

وی با اشاره به موضوع کیفیت آموزشی و هدایت تحصیلی درست اظهار داشت: حضور مستمر و موثر مدیران دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها در مدارس دوره اول برای آگاهی‌بخشی به اولیا و دانش‌آموزان توجه به توسعه متوازن بین شاخه‌ای و بین رشته‌ای و هدایت تحصیلی درست است.

عباس سلطانیان تحلیل نتایج امتحانات نهایی سال گذشته و احصاء ضعف عملکرد تحصیلی دانش آموزان را مهم دانست و گفت: تحلیل نتایج امتحانات نیمسال اول پایه‌های دهم و یازدهم و انجام مداخله‌های لازم با توجه به داده‌های آماری فرصتی بزرگ جهت برنامه ریزی منطقه ای و مدرسه است.

وی در پایان با اشاره به ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای دبیران با اولویت به دبیران جدید الاستخدام در سال جاری بیان کرد: شناسایی نیازهای آموزشی دبیران و مدیران مدارس همچنین تحلیل وضعیت دبیران در تمامی مناطق توسط سرگروه‌های درسی و برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی لازم از نکات مهم برای توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای دبیران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار